آرشیو دوشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۴
جامعه
۱۷

آغاز ثبت نام بیمه همگانی 6 میلیون ایرانی از امروز

مدیرکل سازمان بیمه سلامت ایرانیان از آغاز ثبت نام بیمه همگانی برای افراد فاقد دفترچه بیمه از امروز خبر داد و گفت: جلسه شورای عالی بیمه برای بررسی کارشناسی تعرفه های بخش خصوصی تا پایان هفته تشکیل می شود.

انوشیروان محسنی بندپی در گفت وگو با مهر در مورد ثبت نام بیمه همگانی افراد بدون بیمه افزود: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از طریق سازمان بیمه سلامت ایرانیان موظف است در سال 93 حدود پنج تا شش میلیون نفر جمعیت فاقد بیمه را تحت پوشش بیمه پایه سلامت قرار دهد که پوشش بیمه ای این افراد به صورت رایگان است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت توضیح داد: انصراف دهندگان از یارانه و یارانه بگیران فاقد بیمه، از بیمه همگانی رایگان بهره مند می شوند و افرادی که مشمول دریافت یارانه نمی شوند و فاقد هرگونه بیمه درمانی هستند نیز می توانند ثبت نام کرده و با پرداخت 15 تا 50 درصد تعرفه، از بسته بیمه پایه درمان برخوردار شوند، که این رقم معادل سه تا 15 هزارتومان در ماه و 36 تا 120 هزارتومان در سال است.

محسنی در مورد اجباری بودن بیمه پایه درمان نیز تاکید کرد: کنترل هایی اعمال شده که در مراحل بعدی انتخاب واحد در دانشگاه، ثبت نام در مدارس و مانند آن منوط به ارائه دفترچه بیمه باشد.

وی تصریح کرد: اعتبار لازم برای بیمه افراد فاقد بیمه، معادل 800 میلیاردتومان است که از محل هدفمندسازی در اختیار سازمان بیمه سلامت ایرانیان قرار می گیرد. همچنین دولت منابع حاصله از درآمد هدفمندی یارانه ها را در مرحله دوم با اولویت نظام سلامت به مردم ارائه خواهد کرد تا عاید تمامی مردم جامعه شود.به گفته بندپی، افرادی که تحت پوشش هیچ یک از بیمه های پایه سلامت یا درمان نیستند، می توانند بدون پرداخت حق بیمه، به نشانی (www.bimehsalamat.ir) سامانه اینترنتی سازمان بیمه سلامت ایران مراجعه و نسبت به ثبت نام اولیه اقدام کنند.