آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۹۴۳
جهان
۶

خبر

هشدار به کره شمالی

وزیر دفاع کره جنوبی با اشاره به افزایش چشمگیر تحرکات و فعالیت ها در اصلی ترین محل آزمایش موشکی کره شمالی عنوان کرد که پیونگ یانگ احتمالادر حال آماده سازی برای اجرای چهارمین آزمایش هسته یی خود است. وی در این خصوص عنوان کرد: ارتش ما فعالیت های زیادی را در اطراف و همچنین درون سایت آزمایش هسته یی «پونگیه ری» مشاهده کرده است. کیم مین سئوک تاکید کرد که طرح تسلیحات هسته یی کره شمالی در مرحله یی است که می تواند یک آزمایش هسته یی انجام دهد و این امر تنها منوط به دستور رهبر این کشور است. کره شمالی پیش تر در سال های 2006، 2009 و 2013 در همین سایت سه آزمایش هسته یی انجام داده است که با محکومیت بین المللی مواجه شد و تحریم هایی را برای پیونگ یانگ به همراه داشت. سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی بدون ارائه جزییات بیشتر عنوان کرد ممکن است این تحرکات «تاکتیک فریبنده» برای افزایش تنش ها در آستانه سفر باراک اوباما، رییس جمهوری امریکا به کره جنوبی باشد.

کشتار در سودان

در موج جدیدی از خشونت ها در سودان جنوبی شورشیان صدها تن از غیرنظامیان را در شهر نفتی بنیتو کشتند. سازمان ملل می گوید که در حال حاضر بیش از؟ هزار غیرنظامی در مقر سازمان ملل در بنیتو پناه گرفته اند. رویترز به نقل از دفتر حافظ صلح سازمان ملل در سودان جنوبی می نویسد: بازرسان حقوق بشر سازمان ملل تایید کرده اند که شورشیان با جست وجوی محل اختفای صدها غیرنظامی سودان جنوبی و شهروندان خارجی، صدها نفر از غیرنظامیان را پس از تعیین ملیت و قومیت آنها به قتل رساندند.

دادگاه مرسی

روز گذشته محمد مرسی، رییس جمهور مخلوع مصر با یک بالگرد به آکادمی پلیس منتقل شد تا به همراه 35 نفر از رهبران و اعضای تشکیلات اخوان المسلمین در پرونده معروف به جاسوسی به اتهام ارتکاب جرم جاسوسی برای سازمان ها و نهادهای بیگانه در خارج از کشور محاکمه شود. 20نفر از این متهمان در بازداشت موقت هستند که از جمله آنها مرسی و چند نفر از رهبران ارشد اخوان المسلمین اعم از محمد بدیع، رهبر این گروه و تعدادی از نمایندگان و اعضای دفتر ارشاد اخوان است. علاوه بر آن 16 متهم این پرونده نیز فراری هستند که دادستانی دستور بازداشت و تحویل آنها به دادگاه را صادر کرده است.