آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۶
سیاسی
۲

توضیحات رحمانی فضلی در مورد حاشیه سفر اشتون

وزیر کشور دیروز برای پاسخ به پرسش های مختلف 6 نماینده مجلس در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی حاضر شد که در نهایت تعدادی از آنها از پاسخ های وزیر قانع شده و پاسخ های وزیر برای تعداد دیگری از نمایندگان قانع کننده نبود.

به گزارش ایسنا، سیدحسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: آقامحمدی، نماینده خرم آباد یکی از نمایندگان سوال کننده از وزیر کشور بود که در طرح سوالش گفت که ملاقات هیات پارلمان اروپایی با فتنه گران به معنای دخالت در امور داخلی کشورمان محسوب می شود، و وزیر کشور به عنوان مسئول امنیت کشور باید در این رابطه پاسخگو باشد.

وزیر کشور در پاسخ به سوال آقامحمدی گفت: هیات های خارجی در سفر خود به کشورمان با وزارت کشور هماهنگ نمی کنند مگر آن که مهمان وزیر کشور باشند. بنابراین سفر مذکور و ملاقات های صورت گرفته ارتباطی با وزارت کشور نداشته است.

پاسخ های رحمانی فضلی در این زمینه نیز نتوانست آقامحمدی را قانع کند.

بر اساس این گزارش بیاتیان نماینده بیجار، سبحانی فر نماینده سبزوار، نعمتی نماینده اسدآباد، رسایی نماینده تهران، موسوی لارگانی نماینده فلاورجان و ابراهیم کارخانه نماینده همدان از دیگر نمایندگانی بودند که برای طرح سوال از وزیر کشور درخواست دادند که از این بین تنها رسایی و موسوی لارگانی سوالات خود را مطرح کردند.

رسایی در تشریح سوالش گفت: در جریان سفر اشتون به اصفهان با یکی از تصویربرداران صداوسیما برخوردهای بسیار زننده ای شده است که این قابل قبول نیست و اتفاق بسیار بدی به شمار می آید. وزیر کشور در پاسخ به سوال رسایی گفت: ما همه باید از شان و منزلت ایران و ایرانی دفاع کنیم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در جریان سفر اشتون، مسئولیت کار به عهده وزارت خارجه بود اما افرادی از نیروی انتظامی نیز اختیار گرفته بودند ولی در نهایت به رغم این که مسئولیت کار به عهده وزارت کشور نبود، با خطاکاران برخورده شده است. توضیحات رحمانی فضلی، حمید رسایی را قانع کرد.

موسوی لارگانی، نماینده فلاورجان آخرین نماینده سوال کننده از وزیر کشور بود که سوالی را در مورد دلیل نبود هماهنگی در وزارت کشور برای برخورد با موضوع گروگانگیری اخیر مرزبانان مطرح کرد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش تاکید کرد: اقدامات گسترده و دقیقی در ارتباط با مرزبانان صورت گرفت که در نهایت با مدیریت بحران نتیجه گرفته شد.توضیحاتی که موسوی لارگانی را قانع نکرد.