آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۵۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رئیس پلیس راهور: تا پایان سال محدوده زوج و فرد به دوربین مجهز می شود

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: محدوده زوج و فرد تا پایان سال به دوربین های کنترلی مجهز می شود.

سرهنگ سید تیمور حسینی افزود: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان سال تمام تقاطع های مهم پایتخت به دوربین های عبور از چراغ قرمز مجهز می شود همچنین دوربین های ثبت تخلف سرعت در تمام بزرگراه هایی که هنوز به این تجهیزات مجهز نیستند، نصب خواهد شد.

وی با اشاره به این که ارتقای انضباطی ترافیکی و کاهش سوانح و تلفات رانندگی دو هدف عمده و کلان پلیس راهور تهران بزرگ است افزود: براساس هدفگذاری صورت گرفته در سال جاری در نظر داریم کشته های تصادفات رانندگی را 20 درصد کاهش دهیم که این رقم هدف گذاری بزرگی است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با تاکید بر برنامه ریزی جدی برای عابران و موتورسیکلت سواران گفت: به دنبال گسترش سیستم های کنترلی هوشمند و ITS هستیم و گزارشات دریافتی نشان داده که در تقاطع ها، معابر و میادینی از قبیل بزرگراه طبقاتی صدر که به این سیستم ها مجهز هستند درصد زیادی از مردم انضباط اجتماعی را رعایت می کنند. وی تشدید برخورد با موتورسواران متخلف را از مواردی دانست که سالهاست در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرهنگ حسینی در پاسخ به سوالی در خصوص مشکلات بی آرتی بزرگراه امام علی(ع) وانتقاد یکی از اعضای شورای شهر تهران در این خصوص گفت: ایجاد هرگونه امکانات و زیرساخت های ترافیکی مستلزم گرفتن تاییدیه شورای عالی ترافیک است و کسی نمی تواند در تهران به صورت فردی در این زمینه ها تصمیم گیری کند.

وی با اشاره به این که احداث بی آرتی بزرگراه امام علی(ع) براساس کارشناسی و تایید شورای عالی ترافیک بوده است خاطرنشان کرد: هرگونه جمع آوری این مسیر نیز نیازمند تصویب شورای عالی ترافیک است.