آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۶
اقتصاد
۴

وزارت اقتصاد:مردم مطمئن باشند به حساب ها سرکشی نمی کنیم

معاون بانکی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: با قاطعیت اعلام می کنم هیچ برنامه ای برای سرکشی به حساب های افراد نداریم و مردم مطمئن باشند اساس کار کشور، دولت و وزارت اقتصاد مبتنی بر رازداری و رعایت حریم شخصی افراد است.

محمد پاریزی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر با اشاره به برخی نگرانی ها مبنی بر بررسی حساب های افراد در اجرای هدفمندی یارانه ها افزود: نظارت بر عملیات بانکی و شبکه بانکی که شامل سپرده های مردمی هم می شود در همه جای دنیا از جمله ایران تابع اصول حرفه ای و رازداری خاص خود است. وی گفت: این مسئولیت در کشور ما تحت نظارت بانک مرکزی است و وزارت اقتصاد هیچ برنامه و وظیفه قانونی برای سرکشی به حساب ها یا وارسی سپرده های مردم و ورود به حریم شخصی افراد در این حوزه ندارد.

معاون بانکی وزیر اقتصاد اظهار کرد: جایی که قرار باشد اجازه این کار داده شود حتما باید مبتنی بر قانون باشد چه برای وزارت اقتصاد و چه برای بقیه دستگاه ها برای مبارزه با پولشویی.

پاریزی درباره راستی آزمایی از اطلاعات مردم در مرحله دوم ثبت نام هدفمندی یارانه ها هم گفت: دولت اصل را بر صحت آنچه که مردم اعلام کرده اند، گذاشته است. وی افزود: این که گفته می شود از بانک های اطلاعاتی مختلف راستی آزمایی می شود الزاما به معنای مفهوم سپرده و حساب های بانکی مردم نیست و اطلاعات گوناگونی هست که میزان توانایی مالی یک شهروند را نشان می دهد.