آرشیو چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۵۶
ورزش
۱۸

بساط دلالی و تبانی برچیده می شود

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی با بیان این که دلالی واقعیتی است که در ورزش وجود دارد، گفت: باید بساط دلالی و تبانی در فوتبال برچیده شود.

مقداد نجف ن‍ژاد در گفت وگو با ایرنا در مورد دلیل ورود کمیسیون اصل 90 به موضوع تبانی و فساد در فوتبال و تحقیق و تفحص از فدراسیون فوتبال، اظهار کرد: بر این باورم که وقتی ادعا می کنیم ورزش در مقایسه با سایر کشورهای همجوار پاک است، پس باید همه چیز آن پاک و شفاف باشد. هم اکنون دلالی وفساددرورزش وجود دارد، پس باید با آن مبارزه کرد. این کار قطعا نیازمند پیش زمینه هایی است که یکی از آنها استفاده از عناصر و اجزای درست در این عرصه است.نجف نژاد خاطرنشان کرد: زمینه های فساد و تبانی به ویژه درعرصه فوتبال باید شناسایی و مبارزه جدی با آن صورت گیرد تا حریم ورزش کشور آلوده به این مسائل نشود.رئیس فراکسیون مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که واکنش فدراسیون فوتبال درمورد این مساله چیست، افزود: وزارت ورزش و فدراسیون با برچیده شدن بساط دلالی در فوتبال موافق هستند و گزارش جمع بندی شده در این زمینه به اطلاع عموم خواهد رسید.

این در حالی است که روز دوشنبه محمد علی پورمختار، رئیس کمیسیون اصل 90 در رسانه ها از محرز شدن تبانی درلیگ های مختلف، مدارس فوتبال و اهالی رسانه خبر داد و اعلام کرد: به دلیل بررسی بیشتر اعلام جزئیات در خصوص این موضوع را کمی به عقب انداختیم و جلساتی را به منظور بررسی مجدد با برخی مسئولان فدراسیون ها برگزار کردیم. در این زمینه نیازمند جمع آوری اطلاعات بیشتر از بخش های مختلف هستیم.