آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۸۲
بازار دیجیتال
۲۵

فناوری تشخیص چهره NECوارد بازار شد

همکاران سیستم- شرکت ژاپنی ان ای سی (NEC) راهکار امنیتی جدیدی برای رایانه های مورد استفاده در کسب وکارهای تجاری عرضه کرده است که در آن از فناوری تشخیص چهره استفاده شده است.

به گزارش وب سایت computerworld، شرکت ان ای سی نرم افزار امنیتی جدیدی عرضه کرده است که در آن از فناوری تشخیص چهره برای دسترسی به رایانه های شخصی استفاده شده است. این نرم افزار که نئوفیس مانیتور (NeoFace Monitor) نام دارد در واقع جایگزینی برای گذرواژه ها است. مشکل گذرواژه ها از لحاظ امنیتی این است که ممکن است، سرقت شوند و یا کسی بتواند آنها را حدس بزند و کاربر نیز ممکن است آن را فراموش کند. کاربرانی که از نرم افزار شرکت ان ای سی استفاده می کنند می توانند با نگاه کردن به وب کم نصب شده روی رایانه خود قفل آن را بگشایند. در این نرم افزار از فناوری تشخیص چهره استفاده شده است، فناوری که ان ای سی 20 سال است روی آن کار می کند.

این راهکار در حال حاضر روی رایانه های تحت ویندوز قابل استفاده است. این شرکت ادعا کرده است صاحب دقیق ترین فناوری تشخیص چهره ای است که در آخرین ارزیابی موسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) در آمریکا تایید شده است. درجه خطای فناوری تشخیص چهره این شرکت 3/0 درصد اعلام شده است. این در حالی است که نزدیک ترین محصولات رقیب درجه خطایی معادل 5/2 و 3 درصد دارند. محصول جدید ان ای سی در حال حاضر با سیستم های عامل ویندوز 7 و 8 سازگار است. ان ای سی امیدوار است، بتواند در عرض سه سال آینده آن را به حدود 400 شرکت و نهاد دولتی در ژاپن، آمریکای شمالی و کشورهای آسیایی بفروشد. این نرم افزار به ازای هر رایانه 97 دلار قیمت دارد.