آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۸۲
بازار موبایل
۲۷
قیمت روز موبایل

نتایج ارزیابی وضعیت پوشش اپراتورهای تلفن همراه اعلام شد

دنیای اقتصاد- معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از بررسی و تحلیل وضعیت سطح پوشش شبکه اپراتورهای اول و دوم در مناطق 22 گانه تهران از دید مشترکان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی حسن رضوانی گفت: نتایج ارزیابی وضعیت پوشش شبکه اپراتورها نشان می دهد اپراتور اول (شرکت ارتباطات سیار) در 14 منطقه و اپراتور دوم (شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل) در سه منطقه از شهر تهران بیش از 10 درصد پوشش دهی نامناسب دارند.وی با اشاره به اینکه اپراتورهای اول و دوم در شاخص های سطح سیگنال دریافتی مشترکان از شبکه، در 6 ماه دوم سال 92 مورد ارزیابی قرار گرفته اند، افزود: با توجه به اندازه گیری های انجام شده در سطح مناطق 22 گانه شهر تهران، میانگین درصد عدم پوشش دهی مناسب شبکه همراه اول 18/15 و این میانگین در شبکه ایرانسل 3/6 درصد بوده است. بر اساس نتایج گزارش ها، اپراتور ایرانسل از نظر پوشش شبکه در سال 92 وضعیت بهتری نسبت به همراه اول داشته است.

معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری اظهار کرد: تحلیل بررسی های انجام شده طی سه سال گذشته در سطح شهر تهران نشان می دهد با توجه به اقدامات مناسب اپراتورها در جهت ارتقای کیفیت ارائه خدمات و ایجاد رضایت مندی مشترکان، پوشش دهی مناسب شبکه شرکت ارتباطات سیار و شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل رو به بهبود بوده است.

رضوانی در تشریح ارزیابی سه سال گذشته وضعیت پوشش اپراتورها گفت: در سال 90 درصد پوشش دهی مناسب شرکت ارتباطات سیار، 78 درصد بود که در سال 91 به 31/80 درصد و در سال 92 به 82/84 درصد رسیده است. همچنین درصد پوشش دهی مناسب در سال 90 برای شرکت خدمات ارتباطی ایرانسل 89 درصد بوده که در سال 91 به 6/96 درصد رسیده و در سال 92، این میزان 7/93 درصد برآورد شده است.