آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۸۲
بازار موبایل
۲۷

آی فون 6 آی پد مینی را از رینگ رقابت خارج می کند

موبنا- شایع شده که اپل نسل جدید آی فون های خود را با صفحه نمایش بزرگ تر وارد بازار می کند و این موضوع روی استقبال و فروش آی پد اثر خواهد گذاشت.

یکی از ایرادهایی که به آی فون اپل گرفته می شود، سایز صفحه نمایش کوچک آن است، چرا که این روزها فبلت ها با استقبال و فروش بیشتری نسبت به گوشی هایی با سایز صفحه نمایش کوچک همراهند. بر این اساس انتظار می رود که اپل نسخه بعدی آی فون را با سایز نمایشگر بزرگ تری راهی بازار کند و این موضوع باعث خواهد شد که استقبال از آی پد مینی کمتر شود.

بر اساس شایعاتی که تاکنون درباره آی فون 6 منتشر شده، این گوشی در دو نسخه 7/4 اینچی و 5/5 اینچی به بازار عرضه خواهد شد.

با توجه به اینکه آی فون 5/5 اینچی از سیم کارت پشتیبانی می کند، در صورتی که آی پد ایر چنین قابلیتی ندارد، استقبال از آی فون جدید و جایگزین کردن آن به جای آی پد ایر خیلی دور از انتظار نیست.

اپل پیش از این نیز سال 2012 با عرضه آی پد مینی با چنین پیش بینی هایی روبه رو شده بود. کارشناسان و تحلیلگران احتمال کاهش فروش آی پد 10 اینچی اپل را با وجود عرضه آی پد مینی پیش بینی کرده بودند و این اتفاق به وقوع پیوست.

تحلیلگران پیش بینی کرده اند که اپل در سه ماه دوم سال جاری میلادی، بیش از 38 دستگاه گوشی آی فون و 21 میلیون آی پد به فروش برساند و از این رقم 44 میلیارد دلار درآمد کسب کند.

با این حال از سوی دیگر تحلیلگران معتقدند، از آنجا که تقریبا همه تولیدکنندگان بزرگ گوشی فصل دوم سال را با عرضه گوشی های جدید و سرسبد خود آغاز و این گوشی ها را با قیمت های رقابتی راهی بازار می کنند، کار اپل کمی سخت تر می شود زیرا تنوع در بازار باعث می شود که کاربران سراغ گوشی های جدیدتر بروند. حتی در طول چند روز گذشته نیز اخبار و اطلاعاتی درباره اینکه کاربران آی فون سراغ گوشی Galaxy S5 سامسونگ رفته اند، منتشر شد.