آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۸۲
بورس - شرکت ها
۱۰

معرفی پتانسیل های بورس تهران در هشتمین «نمایشگاه»

به گزارش «سنا»، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: همانند سال گذشته حدود 300 شرکت، متقاضی حضور در این دوره از نمایشگاه بورس هستند، این در حالی است که با توجه به اینکه روند ثبت نام شرکت کنندگان در حال حاضر نهایی نشده، افزایش تعداد متقاضیان تا زمان برگزاری نمایشگاه چندان دور از ذهن نخواهد بود.

سعید مستشار نیمه دوم خرداد ماه سال جاری را زمان برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه عنوان و ابراز کرد: با توجه به هماهنگی های انجام شده با بیمه مرکزی، چند شرکت بیمه ای و بانک ها انتظار می رود تا این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره های قبل از لحاظ کیفیت مناسب تر برگزار شود. علاوه بر این، طی سال جاری وسعت نمایشگاه به 40 هزار متر مربع افزایش یافته که 20 هزار متر مربع از آن مربوط به فضای مفید است، به طوری که فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد رشد یافته است.

وی به مهم ترین برنامه های سازمان در نمایشگاه بازار سرمایه اشاره و اظهار کرد: سازمان بورس به منظور معرفی پتانسیل های بازار سرمایه کشور به فعالان اقتصادی عرصه بین المللی در صدد برگزاری همایش بین المللی با حضور سرمایه گذاران خارجی، شرکت های کارگزاری و نهادهای مالی فعال در کشورهای خارجی است، به گونه ای که اقدامات اولیه به منظور مذاکره با کشورهای خارجی انجام پذیرفته و در مرحله نهایی به سر می برد.

برهمین اساس، سازمان بورس در نظر دارد تا همایش بین المللی یادشده را همزمان با هشتمین دوره نمایشگاه بازار سرمایه برگزار کند تا پتانسیل های بورس تهران برای اعطای بازدهی مناسب به سرمایه گذاران خارجی معرفی شود.

این مقام مسوول افزود: علاوه بر حضور شرکت های خارجی دارای غرفه در نمایشگاه، بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که این امر موجب ترسیم چشم انداز بازار سهام کشورمان به سرمایه گذاران خارجی خواهد شد.

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار به آثار مثبت ناشی از اجرای برنامه یادشده در نمایشگاه سال جاری بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق برنامه های سازمان به منظور برگزاری همزمان همایش بین المللی و نمایشگاه بازار سرمایه، می توان به انجام مذاکرات با سرمایه گذاران خارجی برای تزریق نقدینگی به بورس امیدوار بود، زیرا با توجه به بهبود وضعیت سیاسی کشور و گشایش ارتباطات بین المللی، تحقق این امر چندان دور از انتظار نخواهد بود