آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۸۲
استان ها
۱۸

از گوشه و کنار

تولید 64 میلیون مترمکعب آب شرب در آبفای استان زنجان

دنیای اقتصاد – زنجان: مدیرعامل شرکت آبفای استان زنجان از تولید 64 میلیون متر مکعب آب شرب در آبفای استان زنجان خبر داد.

مسلم پورنصرت در این باره افزود: با توجه به میزان تولید آب شرب در سال گذشته، مصرف آب استان زنجان 50 میلیون مترمکعب بوده که متاسفانه حدود 24 درصد از این میزان، به دلیل فرسودگی کنتورهای آب مشترکان، عمر بالای کنتورها و فرسودگی شبکه توزیع و انشعابات غیرمجاز به هدر می رود، این در حالی است که در چند سال اخیر توجه ویژه ای به بحث ترمیم شبکه انتقال آب استان شده است.

وی با یادآوری اینکه باید راهکارهای قانونی برای مقابله با انشعابات غیرمجاز اتخاذ شود، افزود: اگر بخواهیم تا حدود زیادی از هدررفت آب مصرفی استان که امروز به دغدغه ای جدی تبدیل شده، جلوگیری کنیم، باید اهتمام ویژه ای در راستای تخصیص اعتبار برای اصلاح شبکه توزیع و کنتورهای خراب داشته باشیم، چرا که رفع این موارد می تواند تا حدود زیادی این دغدغه ها را در حوزه آب مصرفی مرتفع کند.

برگزاری همایش ملی بازاریابی در مشهد

دنیای اقتصاد – مشهد: همایش ملی بازاریابی 10 و 11 ماه جاری در دانشکده علوم پایه دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می شود.

سید مهدی درهمی، دبیر کمیته مدیران همایش ملی بازاریابی در نشست خبری این همایش گفت: تمام تلاش خودمان را می کنیم که عزم ملی و مدیریت جهادی در این همایش نهادینه شود. وی افزود: 85 درصد صنعت استان خراسان رضوی در بخش خصوصی قرار دارد و باید به گونه ای عمل کنیم که استان خراسان رضوی به عنوان بخش خصوصی در کشور شناخته شود. علیرضا حدادیان، دبیرکل همایش ملی بازاریابی نیز اظهار کرد: این همایش با رویکردهای علمی و کاربردی و با دید غیرانتفاعی در کشور انجام می شود و هدف از برگزاری همایش ملی بازاریابی اشاعه علم بازاریابی به معنای بصیرتی کلمه است. آذر کفاش پور، دبیر علمی همایش ملی بازاریابی نیز در ادامه این نشست با اشاره به مقالات ارائه شده به این همایش خاطرنشان کرد: از مجموع 549 مقاله دریافت شده 370 مقاله مورد ارزیابی قرار گرفت که از این تعداد 224 مقاله پذیرفته شد و همچنین از تعداد مقالات پذیرفته شده 115 مقاله پوستری، 75 مقاله مجازی و 24 مقاله شفاهی قرار گرفته شده است. وی پرداختن به چنین همایش هایی را در شرق کشور لازم و ضروری دانست.