آرشیو پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۱۸۲
گردشگری
۱۷

اقتصاد مقاومتی با انگشت نگاری ناسازگار است

خبرگزاری میراث فرهنگی- مجمع هماهنگی تشکل های ملی گردشگری با اعتقاد برآنکه جذب گردشگر ورودی و ارزآوری که از این طریق انجام می شود می تواند اقتصاد مقاومتی را محقق کند بر لزوم بازنگری در طرح انگشت نگاری از اتباع اروپایی تاکید کرد و خواستار مستثنا شدن گردشگران ازاین طرح شد.

«غلامرضا اباذری» رئیس انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی استان تهران در این مجمع با اشاره به آنکه تشکل های گردشگری با تامین امنیت ملی موافق هستند تصریح کرد: شاید بتوان انگشت نگاری اتباع کشورهای اروپایی را به نوعی ساده تر انجام دهیم.

او با تاکید برآنکه چندی است چهره ایران نزد جهانیان بهبود یافته یادآور شد: اگر هیات های دیپلماسی اروپایی از گردشگران مستثنا شود هم نظر نمایندگان مجلس محقق خواهد شد هم چهره گردشگری ایران با مشکل روبه رو نمی شود.

«علی فرخ مهر» رئیس اتحادیه هتل ها و هتل آپارتمان های استان تهران نیز به افزایش 30 و 35 درصدی گردشگران ورودی طی ماه های گذشته اشاره کرد و گفت: حال که وضعیت گردشگری در حال رشد است نباید با طرح های اینچنینی مانع توسعه آن شویم. در واقع رونق هتلداری در گرو جذب گردشگر خارجی و ارزآوری آن است.

«ابراهیم پورفرج» رئیس جامعه تخصصی تورگردانان ایران نیز با تاکید برآنکه بهتر است مسائل گردشگری، سیاسی نشود یادآور شد: با توجه به آنکه برای انجام انگشت نگاری پرسنل کافی در کنسولگری ها فعال نیستند از یکسو شاهد افزایش هزینه گردشگران خواهیم بود که اگر صرف وقت را به آن بیفزاییم خواهیم دید که این امور سبب تغییر نظر آنها برای سفر به ایران خواهد شد. این گونه ما، گردشگرانی که طی چند ماه گذشته با حضور دولت یازدهم علاقه مند سفر به ایران شده اند را از دست خواهیم داد.