آرشیو شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۹۴۵
سیاسی
۳

ایران عضو پنج نهاد وابسته به ملل متحد شد

جمهوری اسلامی ایران به عنوان عضو پنج نهاد وابسته به سازمان ملل متحد انتخاب شد.

به گزارش ایرنا، شورای اقتصادی، اجتماعی سازمان ملل متحد (اکوسوک) در نشست روز پنجشنبه خود عضویت جمهوری اسلامی ایران در پنج نهاد وابسته به سازمان ملل متحد از جمله کمیته سازمان های غیردولتی، کمیته هماهنگی و برنامه ریزی، کمیسیون حقوق زن، کمیسیون جمعیت و توسعه و کمیسیون علوم و فناوری برای توسعه را به تصویب رساند. پس از آن دولت امریکا با صدور بیانیه یی از انتخاب ایران در کمیته سازمان های غیردولتی سازمان ملل به شدت انتقاد و اعلام کرد این انتخاب روح همکاری را نقض می کند که برای بدنه کل جهان نیاز است.

به گزارش ایسنا و به نقل از شبکه خبری ای بی اس، سامانتا پاور و نماینده امریکا در سازمان ملل درباره انتخاب برخی کشورها از جمله ایران در کمیته سازمان های غیردولتی سازمان ملل که با گروه های جامعه مدنی سر و کار دارند، اعتراض خود را اعلام کرد.

پاور در بیانیه یی که چهارشنبه شب منتشر شد نسبت به این انتخاب، اعتراض دولت امریکا را بیان کرد.

در همین حال سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل در پاسخ به اظهارات اخیر نماینده امریکا گفت: ایران به صراحت اتهامات بی اساس امریکا را درباره وضع حقوق بشر و آزادی های مدنی در جمهوری اسلامی ایران رد می کند. به گزارش رویترز: حمید بابایی، سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل اظهارات سامانتا پاور را به شدت رد کرد. بابایی افزود: ایران دارای سابقه همکاری مفید با سازمان ملل است و سازمان های مردم نهاد فعالی در داخل کشور دارد.