آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
اقتصادی
۴

کوتاه اقتصادی

* مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران گفت: تهران هم اکنون با کسری 280 میلیون مترمکعبی آب در مقایسه با سال گذشته مواجه است. خسرو ارتقایی گفت: حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران، 36 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافت. ذخیره آب سدها در حال حاضر 484 میلیون مترمکعب گزارش شده است.مدیرعامل آب منطقه ای تهران اظهار داشت: برای تامین آب تهران و جبران کسری موجود باید 30 حلقه چاه در شرق تهران حفر شود که حفر آنها دو تا سه ماه زمان می برد؛ بنابراین برای اینکه مشکلی در زمان پیک مصرف در تابستان رخ ندهد، باید هرچه سریعتر اعتبار خشکسالی تخصیص یابد.

* شرکت دخانیات ایران بیش از 21 میلیون و 630 هزار نخ سیگار جعلی و قاچاق را در منطقه کهریزک امحاء کرد. عمده این سیگارهای قاچاق از موادی نظیر خاک کاغذ و خاک برگ نامرغوب و به صورت جعلی در برندهای معروف بسته بندی شده بودند. معاون بازرگانی اقتصادی شرکت دخانیات ایران با اشاره به غیر استاندارد بودن سیگارهای قاچاق به کشور گفت: عمده قاچاق سیگار از دو کریدور جنوبی و غربی به کشور وارد می شود که در شش ماهه اول از کشورهای حوزه خلیج فارس و در شش ماهه دوم از مرزهای شمال غرب و به خصوص از عراق این سیگارها به کشور قاچاق می شود.

* در پایان معاملات فرابورس دهمین روز اردیبهشت ماه، معامله گران 382 میلیون و 110 هزار اوراق بهادار را به ارزش 1630 میلیارد و 210 میلیون ریال دست به دست کردند. به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، در جریان معاملات روز چهارشنبه نمادهای حق تقدم گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان و بانک خاورمیانه بیشترین حجم معاملات را داشتند.

* مدیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن اعلام کرد: دارندگان کارت تسهیلات این بانک می توانند از طریق خودپردازهای متصل به شبکه شتاب، اقساط خود را پرداخت کنند. به گزارش روابط عمومی بانک مسکن، ساسان شیردل افزود: دارندگان کارت های تسهیلات بانک مسکن در صورت داشتن کارت های متصل به شبکه شتاب می توانند از طریق تمام خودپردازها و انتخاب منوی انتقال وجه و یا مراجعه به خودپردازهای بانک مسکن و انتخاب منوی پرداخت قسط، اقساط خود را پرداخت کنند.