آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
اخبار کشور
۲

آیت الله آملی لاریجانی در جلسه مسئولان عالی قضایی: قوه قضائیه از سرمایه گذاری قانونمند حمایت می کند

رئیس قوه قضائیه بر حمایت همزمان و به دور از «افراط و تفریط» از کارگران و کارآفرینان تاکید کرد و گفت: قوه قضائیه از سرمایه گذاری حقیقی که در چارچوب قوانین باشد حمایت می کند.

به گزارش روابط عمومی قوه قضائیه، آیت الله صادق آملی لاریجانی در جلسه دیروز(چهارشنبه) مسئولان عالی قضایی با گرامیداشت روز کارگر خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی با واردات بی رویه و ر ها کردن تولید محقق نمی شود و «کارگران» رکن رکین اقتصاد مقاومتی هستند.

رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه استیفای حقوق کارگران باید مورد توجه قرار گیرد، برقراری تعادل در حوزه کار را ضروری برشمرد و تصریح کرد: نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند، از تولیدکنندگان که با انواع مشکلات روبه رو هستند بهره بیشتری ببرند.

آیت الله آملی لاریجانی افزود: آمریکا و اروپا همه جا از حقوق بشر دم می زنند اما گویا یادشان رفته است که در افغانستان، عراق، سوریه و بحرین نیز حقوق بشری وجود دارد و یا از انتخابات و دموکراسی با صدای بلند سخن می گویند ولی از یاد برده اند که در بحرین به مردم آزادی برای حق دادن حتی یک رای به هر شهروند داده نمی شود.

بر اساس این گزارش، با دستور رئیس قوه قضائیه از این پس غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران و عباس جعفری دولت آبادی دادستان عمومی و انقلاب تهران در جلسه مسئولان عالی قضایی شرکت خواهند کرد و عضو رسمی جلسه مسئولان عالی قضایی شدند.

در جلسه دیروز مسئولان عالی قضایی همچنین بحث و بررسی درباره اصلاح و الحاق موادی از آیین نامه «تعیین گروه های شغلی و ضوابط مربوط به ارتقای گروه و تغییر مقام قضات» ادامه یافت.