آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
ورزشی - اخبار کشور
۹

ماراتن پتروشیمی - مهرام برای قهرمانی در لیگ بسکتبال

فینال لیگ برتر بسکتبال از امروز با نبرد هفت گانه مهرام و پتروشیمی آغاز می شود که ماهشهری ها میزبان 2 مسابقه نخست هستند.

لیگ برتر بسکتبال ایران بعد از 6 ماه به فینال خود رسید و مهرام و پتروشیمی باید امروزماراتن هفت مرحله ای خود برای قهرمانی را آغاز کنند. این دو تیم که برای سومین بار با هم به فینال رسیده اند در دوره گذشته نیز با هم برای قهرمانی در لیگ رقابت کردند که پتروشیمی توانست 3 بر 2 مهرام را شکست دهد و روند قهرمانی های پیاپی این تیم در ایران را پاره کند. حالاپتروشیمی و مهرام باز هم به فینال لیگ رسیده اند و از امروز نبردشان در مسیر قهرمانی را طی می کنند.

پتروشیمی تنها تیم بدون شکست لیگ است و تا این مرحله باختی را تجربه نکرده و برای دفاع از قهرمانی وارد میدان می شود و از طرف دیگر مهرام پس از قهرمانی در غرب آسیا به دنبال دومین قهرمانی و پس گرفتن جام از حریف ماهشهری است. این دو تیم در فصل حرفه ای جاری 2بار در مرحله مقدماتی برابر هم به میدان رفتند که پتروشیمی برنده دو مسابقه بود اما فینال غرب آسیا نشان داد که مهرام آن تیم مرحله نخست نیست که به همین دلیل تیم جنوبی برای قدرتمند کردن خود دست به تغییر زد و دو بازیکن خارجی جدید جذب کرد. این فینال با توجه به حضور اکثر بازیکنان اصلی تیم ملی در ترکیب دو تیم حساسیت بسیار بالایی دارد.

مرحله نهایی به صورت 4 برد از 7 مسابقه برگزار خواهد شد و دو بازی نخست به میزبانی پتروشیمی روزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری برگزار می شود و روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته آینده مهرام در تهران میزبان خواهد بود.