آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

دستور ویژه قالیباف درباره تکمیل بخش شمالی خط 3 مترو

شهردار تهران دیروز دستورات ویژه ای برای تسریع در روند عملیات و اتمام پروژه 17 کیلومتری نیمه شمالی خط 3 مترو تهران صادر کرد.

به گزارش ایسنا، محمدباقر قالیباف دیروز در یکی از کارگاه های فعال نیمه شمالی خط 3 متروتهران در محدوده اتوبان صیاد شیرازی با قدردانی از تلاش های شرکت مترو در توسعه خطوط مختلف منجمله خط سه، دستورات ویژه ای را به معاونان خود در بخش های مربوط به استملاک و رفع موانع ملکی جهت ایجاد دسترسی های ورودی ایستگاه ها و هواکش ها و نیز تامین بودجه های لازم با استفاده از ظرفیت های شهرداری تهران صادر کرد.

وی تاکید کرد: باید این پروژه طبق برنامه زمانبندی شده به اتمام برسد و با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود شهرداری تهران، راندمان کار و سرعت پروژه به بهترین شکل ممکن ارتقا یابد.

شهردار تهران همچنین دستور داد پشتیبانی های لازم برای پیشرفت این پروژه و رفع تنگنا ها و موانع احتمالی باید به طور منظم و هر هفته یک بار از سوی معاونانش رصد و به وی گزارش شود.

دراین جلسه کارگاهی، هابیل درویشی مدیرعامل شرکت مترو تهران در گزارشی از آخرین وضعیت پیشرفت پروژه و برنامه کاری این شرکت برای اتمام 17 کیلومتر بخش شمالی خط 3 مترو تهران حدفاصل ایستگاه مترو مصلی حضرت امام (ره) تا شهرک قائم در ازگل تاکید کرد: در صورت تامین اعتبارات و بودجه تا پایان سال جاری و با 5 ایستگاه آماده بهره برداری خواهد شد.

طبق برنامه قرار است در صورت تامین اعتبار تا پایان امسال 30 کیلومتر خط مترو شامل 17 کیلومتر باقی مانده خط 3 و حدود 12 کیلومتر از خط هفت توسط شرکت راه آهن شهری تهران و حومه تکمیل و آماده بهره برداری شود.