آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
حوادث - اخبار کشور
۱۱

مرگ زجرآور یک اعدامی!

تزریق اشتباه دارو باعث مرگ زجرآور یک محکوم به اعدام در ایالت اوکلاهما شد.

به گزارش سی.ان.ان. حکم اعدام صادره، برای کلایتون لاکت با استفاده از تزریق ماده سمی، روز سه شنبه با اهمال و غفلت مسئولان زندان اجرا شد، به طوری که این زندانی پس از اولین تزریق همچنان هوشیار بود و 43 دقیقه بعد تنها براثر ترس از مرگ دچار حمله قلبی شد و جان سپرد.

براساس این گزارش، این موضوع منجر شد تا حکم اعدام برای زندانی بعدی لغو شود.

بنابراین گزارش، اجرای حکم اعدام «کلایتون لاکت» که به انجام قتل متهم بود 20 دقیقه پس از آغاز آن متوقف شد، اما او بر اثر سکته قلبی در اتاق اعدام جانش را از دست داد.

طبق گزارش خبرنگار روزنامه انگلیسی گاردین که در صحنه اعدام لاکت حاضر بود، وی سه دقیقه پس از تزریق سم به شدت دست و پا زده، شروع به نالیدن کرده و از شدت درد به خود پیچیده است و در نهایت 16 دقیقه پس از اجرای حکم ماموران مجبور به باز کردن چشم بند وی شده اند.

حکم «چالز وارنر»، دیگر محکومی که قرار بود پس از لاکت اعدام شود، به همین خاطر به تعویق افتاد. قرار بود هر دو نفر با تزریق دوزی از داروهای سمی اعدام شوند که پیش از این هرگز در اعدام های آمریکا مورد امتحان قرار نگرفته بود. «لاکت» 38 ساله به خاطر کشتن یک دختر 19 ساله در سال 1999 مجرم شناخته شده بود. وی همچنین به دوست این دختر 19 ساله تجاوز کرده بود. جرم «وارنر» 46 ساله متهم به تجاوز و قتل یک دختر 11 ماهه در سال 1997 است.

قرار بود حکم اعدام این دو نفر با تزریق داروی «میدازولام» و تزریق داروهای «برومید وکورونیوم» و «کلرید پتاسیم» در مرحله های بعدی انجام شود. پیش از این اعدام در ایالت فلوریدا به روش مشابهی انجام شده بود، اما در این اعدام دوز داروی میدوزولام مورد استفاده 5 برابر بیشتر از موارد مشابه بود.