آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
اخبار کشور
۳

انتقاد نماینده ایران از انفعال سازمان ملل در مقابله با تجاوزگری های رژیم صهیونیستی

سفیر و سرپرست نمایندگی دائم ایران نزد سازمان ملل به نمایندگی از جنبش عدم تعهد با ابراز تاسف از انفعال سازمان ملل در برخورد با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، خواستار تشدید تلاش های بین المللی در این زمینه شد.

حسین دهقانی سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک طی سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل به نمایندگی از سوی کشورهای جنبش عدم تعهد ضمن ابراز تاسف شدید نسبت به انفعال سازمان ملل در برخورد با اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی اظهار داشت: جنبش عدم تعهد خواستار شدت بخشیدن به تلاش های بین المللی به منظور احقاق حقوق فلسطینی ها است.

سفیر ایران اظهار داشت: تمامی اقدامات تجاوزکارانه رژیم اسرائیل و رفتارهای تحریک کننده آن برخلاف حقوق بین الملل و در تضاد با رعایت حقوق حقه فلسطینیان بوده و به تضعیف فرآیند حل مسائل کلیدی از جمله آوارگان فلسطینی، وضعیت بیت المقدس، شهرک سازی ها، مسائل مرزی و امنیتی، زندانیان و نهایتا دستیابی به حل همه جانبه این بحران می انجامد.

دهقانی همچنین در این جلسه در پاسخ به اظهارات بی اساس سفیر رژیم صهیونیستی که جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی دانست اظهار داشت: اتهامات و اظهارات نماینده این رژیم و متهم کردن دیگران توسط وی شیوه معمول این رژیم اشغالگر برای انحراف افکار بین المللی از سیاست های تبعیض نژادی این رژیم، اقدامات خشونت بار، ادامه ظلم و تعدی اقدامات تجاوزکارانه علیه فلسطینیان و به مسخره انگاشتن دموکراسی از سوی این رژیم است.

جنبش عدم تعهد خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به ان پی تی شد

همچنین کشورهای عضو جنبش عدم تعهد که صد کشور در حال توسعه در آن عضو هستند، در سومین نشست کمیته آماده سازی کنفرانس 2015 بازنگری ان.پی.تی در مقر سازمان ملل در نیویورک از بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، آمریکا، انگلیس و روسیه خواستند تا کنفرانس بین المللی از پیش برنامه ریزی شده در خصوص خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای را هر چه فوری برگزار کنند.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، مارتی ناتالیگاوا، وزیر امور خارجه اندونزی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد در آغاز این نشست این درخواست را مطرح کرد.

وی در سخنانش متذکر شد که رژیم اسرائیل تنها دارنده سلاح هسته ای در خاورمیانه است و تاکنون به معاهده منع گسترش سلاح هسته ای نپیوسته است. از این رو وی پیوستن هر چه سریعتر اسرائیل به این معاهده را خواستار شد.