آرشیو پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۶۳
اخبار کشور
۱۰

حجت الاسلام سعیدی در مراسم بزرگداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه: ریشه همه چالش های انقلاب مسائل فکری و اعتقادی است

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تاکید کرد: از اول انقلاب تاکنون با چالش های مختلفی مواجه بودیم که ریشه همه این چالش ها مسائل فکری و اعتقادی است.

حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی در مراسمی که به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی سپاه برگزار شد، با اشاره به اینکه «شهید مطهری دارای سه ویژگی مهم زمان شناسی، جریان شناسی و آسیب شناسی بود»، خاطرنشان کرد: در دنیای امروز عالم روحانی دیده بان است و باید توجه کند که جامعه به چه دارویی نیازمند است.

وی همچنین با بیان اینکه «یکی از مهمترین وظایف کنونی ما آسیب شناسی است»، افزود: از اول انقلاب و دولت موقت، دوران بنی صدر، دوران آیت الله منتظری، دولت سازندگی و تفکر تکنوکرات، دولت اصلاحات و دو سال آخر دولت احمدی نژاد با چالش های مختلفی مواجه بودیم که ریشه همه این چالش ها مسائل فکری و اعتقادی است.

نماینده ولی فقیه در سپاه همچنین با بیان اینکه «امروز دو نوع برداشت از حاکمیت دینی وجود دارد»، گفت: یک برداشت مردم سالاری دینی و دیگری مردم سالاری سکولار است. تفکر بازرگان و منتظری، مردم سالاری سکولار بود. به طور مثال منتظری می گفت ما تا امام زمان را قبول داریم اما دلیلی برای اینکه در دوران غیبت، فقیه، ولایت الهی دارد، در اختیار نداریم.

معنویت پایه و اساس اقدامات سپاه پاسداران

همچنین سردار جمال الدین آبرومند معاون هماهنگ کننده فرماندهی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت روز عقیدتی- سیاسی در سپاه گفت: سپاه به دنبال این است که معنویت، پایه و اساس اصلی اقدامات سپاه قرار گیرد.

وی، ویژگی های مومن، مجاهد، تکلیف گرا، بصیر، دانا، ولایی، انقلابی و پیش برنده را به عنوان ویژگی های تراز پاسداری برشمرد و گفت: مقام معظم رهبری دو سال پیش موضوع پیش برندگی را مطرح کردند و از سپاه پیش روندگی و پیش برندگی را خواستند.