آرشیو یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۰۰۷
جامعه
۱۴

خبر

افزایش 155 درصدی ورود گردشگر خارجی به کشور

شرق: رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: براساس پیش بینی سازمان های بین المللی، نشریات معتبر جهانی و تحلیلگران بخش گردشگری در آینده نزدیک اتفاق خوبی در حوزه گردشگری کشور رخ خواهد داد. با توجه به آمار و ارقام، بسیاری از تحلیلگران گردشگری دنیا معتقدند رشد گردشگری در ایران در ماه های اخیر غیرقابل تصور و پیش بینی در هفته های گذشته آمار و ارقام رشد گردشگر ورودی به کشور با افزایش 155 درصدی همراه بوده است که مصداقی بر این مدعاست.. رییس سازمان میراث فرهنگی با اشاره به آمار گردشگری. وی ادامه داد: ورودی تورهای اروپایی در نیمه دوم فروردین سال 93 در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 150درصد رشد داشته است و تخت جمشید در این ایام روزانه 300 تا 400 نفر بازدید کننده خارجی از کشورهای اروپایی دارد و میدان امام اصفهان روزانه مورد بازدید صدها نفر از گردشگران خارجی قرار گرفته است.

افزایش 25درصدی شهریه دانشگاه های شبانه

ایسنا: معاون آموزشی وزارت علوم از افزایش شهریه دانشگاه های دولتی در نوبت دوم تا سقف 25 درصد خبر داد و گفت: برای افزایش شهریه ها یک کمیته کارشناسی تشکیل شد که مطابق تصمیم آن دانشگاه های غیرانتفاعی و دانشگاه های دولتی در نوبت دوم می توانند تا سقف 25درصد افزایش شهریه داشته باشند و شهریه پردیس ها نیز حداکثر تا سقف 20درصد می تواند افزایش پیدا کند.

نگرانی از مصرف موادمخدر در میان دانشجویان

تسنیم: معاون دانشجویی وزیر بهداشت با ابراز نگرانی از مصرف مواد مخدر دانشجویان که ریتالین، سیگار و قلیان در صدر مصرف است، بر ضرورت راه اندازی اتاق مشاوره در خوابگاه های بالای 200نفر تاکید کرد و گفت: فضای سرانه دانشگاه های علوم پزشکی فقط چهارمتر است. محمدحسین آیتی گفت: در همین راستا سال گذشته، طرح مشترکی بین وزارت بهداشت، علوم و ستاد مبارزه با مواد مخدر اجرا شد که از 58 دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی، 35 مرکز در این طرح پژوهشی نمونه گیری شدند. بر اساس یافته ها و نتایج این طرح پژوهشی، وضعیت سوءمصرف موادمخدر در بین دانشجویان علوم پزشکی به نسبت کل کشور پایین تر بود.