آرشیو شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۲
سیاسی
۳

انتخابات سوریه می تواند با نظارت بین المللی همراه باشد

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه در خصوص برگزاری انتخابات عراق، با رد ادعای دخالت جمهوری اسلامی ایران در این کشور گفت: نگاه ما به عراق طایفه ای نیست. ایران دارای نفوذ معنوی درمنطقه از جمله عراق است که این نفوذ به مشترکات تاریخی، فرهنگی، دینی، اعتقادی و به تاریخ و جغرافیای دو کشور باز می گردد. به گزارش ایرنا، «حسین امیرعبداللهیان» در گفت و گو با یکی از رسانه عربی اظهار داشت: ما اطمینان داریم که نتایج انتخابات منشا خیر، برکت، ثبات و آرامش برای کشور مهم همسایه ما و کشور مهم در منطقه، جمهوری عراق، خواهد بود.

وی افزود: علاقه مند هستیم کسانی در راس دولت و در راس سیستم های حکومتی در عراق قرار بگیرند که به حاکمیت و استقلال و تمامیت ارضی این کشور کمک کنند و با گروه ها و جریان های تروریستی در این کشور مقابله کنند و نیز به صلح و پیشرفت و ثبات در این کشور و به برقراری روابط متوازن با کشورهای منطقه کمک کنند. این مقام مسئول در وزارت امورخارجه کشورمان، همچنین درباره انتخابات ریاست جمهوری سوریه و نامزدی بشار اسد رئیس جمهوری کنونی این کشور در انتخابات گفت: برگزاری انتخابات یک تصمیم داخلی در سوریه است و به مقام های سوری مربوط می شود. وی افزود: ما بشار اسد را رئیس جمهوری قانونی سوریه می دانیم و تا زمانی که انتخابات ریاست جمهوری در این کشور برگزار شود و مردم رئیس جمهوری خود را انتخاب کنند، بشار اسد را به عنوان رئیس جمهوری قانونی به رسمیت می شناسیم.

وی افزود: اکنون فرصت خوبی در سوریه برای حل سیاسی بحران این کشور فراهم شده است و کسانی که از راهکارهای دیپلماتیک حمایت می کنند، با ورود به انتخابات و پروسه سیاسی می توانند نقش مثبتی ایفا کنند. معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: انتخابات در سوریه می تواند با نوعی نظارت بین المللی همراه باشد و ما آماده نقش آفرینی در این زمینه هستیم.