آرشیو یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۳
شوک امروز
۱۳

مرگ 2 راهزن مسلح با شلیک پلیس

دو راهزن مسلح در درگیری با پلیس هرمزگان هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

رئیس پلیس استان هرمزگان گفت: در جریان یک عملیات ویژه در برخورد با راهزنان مسلح که ساعت 13 روز جمعه انجام گرفت دو تن از اشرار مسلح به هلاکت رسیدند.

«رضا محمدی یگانه» به فارس در محل گلوگاه شهید میرزایی واقع در مسیر بندرعباس حاجی آباد گفت: این عملیات حاصل یک کار ویژه اطلاعاتی بود که به محض اطلاع پلیس از ورود راهزنان مسلح از استان های همجوار و استقرار در کوه های منطقه، انجام شد.

وی تصریح کرد: برابر اطلاعات به دست آمده اعضای این باند به دفعات از استان های همجوار وارد استان می شدند و اقدام به راهزنی و سرقت می کردند که با انجام این عملیات کوه های منطقه از وجود راهزنان پاک شد.

محمدی یگانه بیان داشت: این باند راهزن در صدد بود با گسترش دامنه فعالیت خود به روستاها و حتی محور مواصلاتی اقدام به راهزنی کنند که با هشیاری ماموران پلیس از گسترش اقدام های آنان جلوگیری شد.

کشته شد گان 31 و 40 ساله و هر دو غیر بومی و اهل یکی از استان های کشور هستند. به گفته محمدی یگانه، این دو شرور مسلح سوابق راهزنی در منطقه را داشتند و در همین منطقه در سال های گذشته در یک خانه تیمی 13 نفره بازداشت شدند که پس از مدتی با قرار لازم آزاد شده و مجددا به فعالیت های تبهکارانه روی آورده بودند. رئیس پلیس استان هرمزگان این عملیات را که توسط فرماندهی پلیس بندرعباس با پشتیبانی یگان تکاوری و یگان ویژه استان انجام شد سومین عملیات در دو ماه اخیر اعلام کرد که در مجموع پنج شرور مسلح در آن به هلاکت رسیدند. به گفته وی در نخستین عملیات که در شهر «رودان» انجام شد دو نفر، در عملیات «کوه نمکی» یک نفر و در عملیات روز جمعه در کوه های زرد نیز دو نفر به هلاکت رسیدند.

وی خاطرنشان کرد: این باند با همکاری برخی افراد محلی در کوه های منطقه مستقر می شدند و با تامین آذوقه پناه می گرفتند و در فرصت های مناسب اقدام به راهزنی می کردند.

محمدی یگانه در پایان تاکید کرد: پلیس هرمزگان با بهره گیری از همه ظرفیت های خود اجازه کمترین تحرکی را به مخلان امنیت نخواهد داد و به مردم اطمینان می دهیم با هرگونه عاملی که امنیت و آسایش مردم را به مخاطره بیندازد برخورد قاطع خواهیم کرد.