آرشیو یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۳
اجتماعی
۴

نخستین کنگره بین المللی <آنکولوژی کودکان> بزرگداشت پروانه وثوق برگزار می شود

افزایش مبتلایان به سرطان به 400 هزار نفر

رئیس انجمن متخصصان داخلی کشور گفت: «تا پایان سال 93 تعداد مبتلایان به سرطان در کشور به 400 هزار نفر خواهد رسید و بی تردید سهم عظیمی از مبتلایان به سرطان را کودکان به خود اختصاص خواهند داد.»

به گزارش ایران، دکتر ایرج خسرونیا افزود: «موسسه خیریه محک با حمایت از 21 هزار کودک مبتلابه سرطان در نظر دارد با بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق نخستین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان را با هدف تبادل آخرین دستاوردها و علوم روز دنیا در این زمینه برگزار کند.» وی با بیان این که سالانه 90 هزار مورد جدید به آمار مبتلایان به سرطان اضافه می شود، گفت: «با این برآورد باید ما برای مقابله با رشد ابتلابه سرطان در کشور برنامه خاصی داشته باشیم.»

همچنین، نخستین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان بزرگداشت پروفسور پروانه وثوق 25 تا 27 اردیبهشت ماه سال جاری در بیمارستان فوق تخصصی محک با حضور استادان برجسته داخلی و خارجی و با هدف تبادل آخرین علوم و تجربیات در زمینه آنکولوژی کودکان و با امتیاز بازآموزی برای گروه های پزشکی و پیراپزشکی برگزار می شود.

موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلابه سرطان «محک» از سال 1370 با انگیزه کمک به همنوع فعالیت همه جانبه خود را جهت حمایت از کودکان مبتلابه سرطان زیر 14 سال و خانواده های آنان آغاز کرد. این حمایت در سال 1386 منجر به تاسیس بیمارستانی با هدف حمایت و درمان کودکان مبتلابه سرطان شد. بیمارستانی که نه تنها کودکان مبتلابه سرطان در آن پروسه درمان را طی می کنند بلکه آرامش حاکم بر آن باعث شده کودکان در آن احساس امنیت کنند و آن را منزل دوم خود بدانند.

اهداف خداپسندانه و خیرخواهانه همیشه به نتیجه می رسد همان طور که به گفته شیرین صدیق نژاد، مدیر بخش خدمات حمایتی این موسسه، تاکنون طبق آمار بیش از 21 هزار کودک مبتلابه سرطان در این موسسه از حمایت های همه جانبه محک برخوردار شده اند. و از ابتدای سال 92 تاکنون 5 هزار و 273 کودک مبتلابه سرطان از خدمات درمانی و حمایتی محک استفاده کرده اند که از این تعداد، هزار و 741 کودک مراجعان جدید محک را شامل می شود.