آرشیو یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۳
بین الملل
۲۲

تنش در مجلس تونس بر سر عادی سازی روابط با تل آویو

درخواست گروهی از نمایندگان مجلس موسسان تونس برای سلب اعتماد از دو وزیر کابینه این کشور به دلیل اقداماتی در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، از دستور کار مجلس موسسان خارج شد و این اقدام جنجال زیادی را در این مجلس ایجاد کرد.

شبکه المیادین اعلام کرد: حدود 80 نفر از نمایندگان مجلس تونس، وزیران گردشگری و امنیت را متهم کردند، با توجه به ورود تعدادی از گردشگران اسرائیلی به جزیره جربا، مایل به عادی سازی روابط با این رژیم هستند. بر همین اساس، نمایندگان معترض درخواست سلب اعتماد از این دو وزیر را به هیات رئیسه مجلس موسسان تونس ارائه کردند، اما بدون رای گیری این دو درخواست از دستور کار مجلس این کشور خارج شد. گزارش های دریافتی حاکی است جلسه استیضاح دو وزیر در مجلس موسسان تونس به جلسه ای جنجالی تبدیل شد، اما رای گیری برای سلب اعتماد از آنان صورت نگرفت.

هر ساله هزاران یهودی برای شرکت در یک مراسم مذهبی در کنیسه تاریخی در جزیره جربا وارد تونس می شوند، اما امسال 61 گردشگر اسرائیلی هم وارد خاک تونس شده اند. درهمین ارتباط نمایندگان تونس گفتند: «قابل قبول نیست کسی با گذرنامه صهیونیستی وارد خاک تونس شود، اما ملت ما از حضور یهودیان سراسر جهان در مراسم مذهبی خود در جزیره جربا استقبال می کنند.»