آرشیو یکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۳
صفحه آخر
۲۴
ایستگاه مصلی

استقبال گسترده از غرفه بنیاد شهید بهشتی در نمایشگاه کتاب

اقبال گسترده قشرهای مختلف مردم از غرفه کوچک و بی آلایش بنیاد شهید بهشتی با آثاری محدود از شهید مظلوم آیت الله بهشتی - حدود 25 عنوان - یکی از شگفتی های نمایشگاه کتاب امسال بود. بنیاد شهید بهشتی پس از یک دوره محرومیت، اجازه حضور در بیست و هفتمین نمایشگاه را کسب کرد و مراجعه طبقه های مختلف بویژه طلاب جوان و دانشجویان برای تهیه آثار شهید بهشتی، بیانگر جایگاه گفتمان عدالت اجتماعی راستین، آزاداندیشی دینی، حریت، اخلاق مداری و... در شرایط امروز جامعه است.

آیین نامه جدید معافیت کتابفروشان

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از تدوین آیین نامه جدید معافیت مالی کتابفروشان در آینده نزدیک خبرداد. «علی جنتی» در این باره گفت: «این مساله را همیشه دنبال کرده ایم، اما اختلاف برداشتی با سازمان امور مالیاتی در خصوص کتابفروشان به وجود آمده است زیرا سازمان امور مالیاتی، کتابفروشان را صنف حساب نمی کند و ما باید دوباره با آن ها به توافق هایی برسیم.» عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: «اگر این توافق حاصل نشود، آیین نامه جدیدی را می نویسیم تا دوباره در دست بررسی قرار گیرد.»

دوره چهارجلدی «مثنوی معنوی» رونمایی شد

به مناسبت «روز اسناد ملی و میراث مکتوب»، دوره چهارجلدی «مثنوی معنوی» آخرین تصحیح نیکلسون به کوشش زنده یاد حسن لاهوتی 19 اردیبهشت در بیست و هفتمین نمایشگاه کتاب تهران (سرای اهل قلم) رونمایی شد.