آرشیو چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۹۶۰
ورزش
۱۵

خیلی به رنکینگ تیم های همگروه ایران نگاه نکنیم

امیر حاج رضایی

موانع و مشکلات زیادی در سر راه آماده سازی تیم ملی وجود داشته اما همه نگاه ها باید به تیم ملی مثبت باشد و از آن در این برهه حمایت شود. کارلوس کی روش روی آمادگی جسمانی بازیکنان تیم ملی کار کرده تا سطح آنها را بالاببرد تا در مسابقات جام جهانی 2014 برزیل نزدیک به تیم های حاضر باشیم.

این کارشناس فوتبال ایران با بیان اینکه در حال حاضر یکی از مشکلات اردوی برزیل حضور نداشتن کلیه بازیکنان است، افزود: در حال حاضر من در بیم و امید به سر می برم. بیم از این لحاظ که تیم ملی ایران 28 خرداد ماه سال گذشته مجوز حضور در جام جهانی 2014 برزیل را گرفته است و پس از آن ماه های طولانی از دست رفت و امید به این خاطر که فوتبال ما می تواند غیر قابل پیش بینی باشد و کار بزرگی را صورت دهد.

موفقیت یا عدم موفقیت تیم ملی فوتبال در جام جهانی 2014 برزیل تاثیر مستقیم بر روحیه مردم دارد. فراموش نکنیم در جام جهانی بسیاری از مردم بازی های تیم ملی را دنبال می کنند و قطعا موفقیت ملی پوشان می تواند در بالابردن روحیه و غرور تیم ملی ایران تاثیرگذار باشد.

وقتی می گویم باید از تیم ملی حمایت کرد، یعنی همه چه به صورت مستقیم و چه به صورت غیرمستقیم باید در کنار تیم باشند و به آن کمک کنند. در این بین باید به کمبودها با اغماض نگاه شود و چندان اشاره یی به آن نشود. اهالی رسانه و کسانی که شغل آنها مرتبط با فوتبال است نیز باید در این میان نقدهای خوبی را در مورد تیم ملی داشته باشند. نقد مودبانه، نقدی خوب است که می تواند در عملکرد تیم ملی تاثیرگذار باشد. نباید تمرکزمان را روی رنکینگ تیم های همگروه ایران در جام جهانی 2014 برزیل بگذاریم که چون نیجریه، رنکینگی پایین تر از ما دارد پس کار راحتی در برابرش داریم و می توانیم پیروز باشیم یا اینکه بگوییم بوسنی و هرزه گوین رتبه بهتری نسبت به ما در رده بندی فیفا دارد پس نمی توانیم کاری در مقابلش به پیش ببریم.

کارشناس فوتبال ایران*