آرشیو چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۵
اجتماعی
۴

اجرای طرح تحول در جمعیت هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر بازخوانی برنامه های کنونی این جمعیت، از آغاز برنامه تحول در جمعیت هلال احمر خبر داد.

«محمد فرهادی» در مراسم گرامیداشت هفته هلال احمر که با حضور رئیس جمهوری برگزار شد اظهارکرد: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید، برنامه های موجود هلال احمر در حال بازخوانی قرار گرفته و برنامه تحول در این جمعیت شروع شده است. وی بر به روز شدن، ضرورت مدیریت و ساختار مناسب و دارا بودن امکانات کامل تر برای خدمات رسانی بهتر تاکید کرد و گفت: باید با امکانات و ساختاری مناسب تر امکان ورود به سوانح را داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس وظایف مهمی نظیر ارائه خدمات امدادی و کمک های اولیه هنگام بروز حوادث و سوانح، توانمند سازی و آموزش جامعه برای مقابله با سوانح، توانبخشی و ارائه خدمات اجتماعی به آسیب دیدگان، کمک به تامین دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین آموزش نیروهای داوطلب برای اجرای خدمات امدادی به عهده این نهاد مردمی قرار گرفته است. وی تصریح کرد: جمعیت هلال احمر اواخر سال گذشته به عضویت در هیات حاکمه فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر نایل شد. فرهادی افزود: مهمترین فعالیت های امدادی جمعیت هلال احمر در حوادث داخلی شامل امداد رسانی به مردم در زلزله بم، زلزله آذربایجان شرقی، زلزله بستک، زلزله کرمانشاه، زلزله برازجان و بارش برف سنگین در 26 استان کشور در سال گذشته بود.