آرشیو پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۲۹۶۱
جامعه
۱۳

توصیه های سفارت ایران در برزیل به مسافران جام جهانی

ایسنا| براین اساس جدول تلفن های ضروری در برزیل که شماره های ملی هستند و در هر منطقه از کشور کاربرد آسان دارند، جهت اطلاع اعلام می شود.

سفارت ایران در برازیلیا در دو اطلاعیه جداگانه توصیه های حفاظتی، رفتاری و لیست تلفن های ضروری در برزیل را برای مسافران جام جهانی اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است: مسوولان ایالت پارانا اعلام کردند که سیستم پاسخگویی به فوریت های پلیسی و پزشکی را با شماره تلفن های 911 و 112 برای خارجی هایی که در ایام برگزاری مسابقات جام جهانی فوتبال در شهر کوریچیبا حضور خواهند داشت، ایجاد کرده اند.

براساس این سیستم 115 مامور پلیس نظامی آشنا به زبان های انگلیسی و اسپانیولی در این ایام پاسخگوی متقاضان خواهند بود. این نیروهای پلیس آشنا به زبان خارجی علاوه بر پاسخگویی در مراکز فوریت ها در سطح فرودگاه، استادیوم و محل اجتماعات عمومی (Fan fest) شهر کوریچبا نیز به یاری گردشگران خارجی مبادرت خواهند ورزید.

این اطلاعیه می افزاید: این افراد در محل های تعیین شده با کلاه آبی و در دست داشتن پرچم انگلیس یا اسپانیا قابل شناسایی هستند و در صورتی که گردشگری به هیچکدام از این دو زبان آشنایی نداشته باشد، این افراد برای کمک های ضروری مددیاری خواهند کرد و پس از ثبت واقعه از کنسولگری یا پست های کنسولی مستقر در شهر تقاضای مترجم رسمی خواهد شد.

همچنین سفارت ایران در برزیل در اطلاعیه دیگری توصیه های حفاظتی، رفتاری و لیست تلفن های ضروری در برزیل را اعلام کرد. در این اطلاعیه آمده است:

هموطن گرامی:توجه داشته باشید که در کلیه مبادی ورودی، مرزهای زمینی، دریایی و هوایی، هتل ها و شهرهای محل مسابقات و ورزشگاه ها اعمال و رفتار تمامی افراد توسط هزاران دوربین با ضریب شفافیت بالاکه برای حفظ امنیت بازی ها و رویدادهای مهم در طول جام جهانی فوتبال 2014 نصب شده است، رصد خواهد شد. بنابراین از کلیه هموطنان انتظار می رود، نماینده فرهنگ و تمدن غنی ایرانی باشند تا ان شاء الله شاهد اقامتی خوش، آرام و خاطره انگیز برای هموطنان باشیم.