آرشیو شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۷۵
سیاسی
۲

هشدار خطیب جمعه تهران به 5 وزارتخانه

خطیب جمعه تهران با تاکید بر ضرورت هوشیاری در خصوص مسائل فرهنگی گفت: وزارتخانه های کشور، اطلاعات، فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم و آموزش و پرورش، باید مسائل فرهنگی را بیش از پیش مورد توجه قرار داده و نسبت به این مساله، احساس تکلیف شرعی کنند.

به گزارش فارس، حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه های نماز جمعه تهران اضافه کرد: وزارتخانه ها باید در عزل و نصب ها مساله تقوا را مدنظر قرار دهند و به اوضاع فرهنگی کشور حساسیت داشته باشند؛ در برخی مناطق شهر تهران، بی حجابی کامل است و انواع ابتذال ها از طریق ماهواره و شبکه های اینترنتی به خانواده ها راه می یابد.

صدیقی گفت: رهبر معظم انقلاب فضای مجازی را موضوع بسیار حساسی می دانند به طوری که گروهی را با ریاست رئیس جمهور مشخص کردند تا این مسائل را کنترل کنند و در کشورهای دیگر نیز همین طور است که نمی گذارند نرم افزارهایی که بعد جاسوسی، امنیتی و اقتصادی دارد، آزاد باشد.

وی افزود: همه باید به قانون عمل کنیم بخصوص ما که مسلمانیم و نسبت به دین تعهد داریم باید به داد جوانان برسیم تا گناه شایع نشود و این مساله از طریق امر به معروف و نهی از منکر که در قانون اساسی نیز آمده است، مطرح می شود. صدیقی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه دیروز با تاکید بر این که در بحث هسته ای باید خط قرمز را رعایت کرد، افزود: مساله تحقیقات و توسعه قابل مذاکره نیست و دانشمندان ما باید در مساله تحقیق، بدون مانع کار را پیش ببرند. خطیب نمازجمعه تهران، ادامه داد: مساله دیگر، بحث تعداد سانتریفیوژها ست. تعیین تعداد سانتریفیوژها زیاده طلبی و باجگیری است و طرف مقابل را ضعیف فرض کردن است.