آرشیو شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۳۹۷۵
جامعه
۱۷

افزایش مبلغ وام اشتغال مددجویان کمیته امداد

سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با اعلام جزئیات وام اشتغال و مسکن مددجویان و از پیشنهاد افزایش مبلغ وام اشتغال به 20 میلیون تومان خبر داد.

حسین انواری با بیان این که وام اشتغال مددجویان از محل قرض الحسنه بانک ها تامین می شود و شورای عالی اشتغال آن را تصویب می کند، اظهار کرد: سال گذشته سقف وام اشتغال 15 میلیون تومان بود، اما پیشنهاد ما این است که مبلغ این وام امسال به 20 میلیون تومان برسد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: از اقداماتی که در این زمینه انجام می دهیم این است که وام را برای خانواده هایی که چند نفر در آن متقاضی شغل هستند به صورت تجمعی پرداخت می کنیم، در این صورت توان مالی آنها برای ایجاد شغل افزایش پیدا می کند. همچنین اگر مددجویان در ایجاد شغل و جذب نیروی کار توفیق پیدا کنند، سرمایه آنها را افزایش می دهیم.سرپرست کمیته امداد امام خمینی(ره) با بیان این که وام های کارگشایی و مسکن هم به مددجویان اعطا می شود، افزود: امسال به اعتبارات وام مسکن افزوده نشده، در مجموع به اعتبارات کمیته امداد چندان اضافه نشده است و ما از محل کمک های مردم یا از محل زکات در روستاها که رقم بالایی است و سال گذشته به 250 میلیون تومان رسید، خدمات خود را برای نیازمندان ارائه می دهیم.