آرشیو شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۳، شماره ۵۶۴۷
اجتماعی
۴

مسجدجامعی: تهران گردی به بازسازی برخی فضاهای شهری منجر شده است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه های تهران گردی خود که از پاییز سال گذشته آغاز شده است، گفت: این برنامه ها هزینه ای ندارد و هر هفته در هر محله و منطقه در خدمت اهالی محل و بازاریان هستیم.

احمد مسجدجامعی در مورد اهمیت و تاثیر این برنامه از ابتدا تاکنون گفت: در جریان برگزاری این برنامه مسئولان شهرداری و سازمان میراث فرهنگی نیز همراه هستند که منتهی به نتایج قابل توجهی در فضاهای شهری بخصوص فضاهای تاریخی می شود و نمونه های آن را می توان در میدان توپخانه، مشق، عودلاجان و بسیاری از محله های تاریخی تهران دید که شهرداری پس از این بازدیدها نسبت به احیا و بازسازی بخش های مختلف آن ها اقدام کرده است.

رئیس شورای شهر تهران تاکید کرد: برنامه هایی که در این طرح پیگیری می شود کارهای کمی و بخشنامه ای نیستند که به این زودی ها منتظر نتایج آن ها باشیم بلکه باید در مورد آن ها با صبوری برنامه ریزی و تصمیم گیری کرد. وی تاکید کرد که فضای اجتماعی و بازخوردهای خبری این طرح به گونه ای بوده است که تعدادی از اعضای شورای شهر تهران نیز تمایل به اجرای چنین طرحی داشته اند و نسبت به برنامه های بازدید از سطح شهر و نقاط مختلف آن بخصوص بافت تاریخی اقدام کرده اند به همین دلیل برنامه های تهران گردی فعلا ادامه خواهد داشت. مسجد جامعی در جریان بازدید خود از منطقه 12 به محدوده بازار دروازه نو رفت و از بخش های مختلف این بازار بخصوص تنها دروازه قدیمی باقیمانده که گفته می شود فقط این دروازه تاکنون در تهران باقیمانده است بازدید کرد.