آرشیو دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۱۳۲۶
بین الملل
۱۱

چهارگوشه

پاپ خواهان پایان جنگ سوریه

پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان در جریان نخستین سفر خود به خاورمیانه با جنگ داخلی خواندن ناآرامی های سوریه، خواستار پایان دادن به این ناآرامی 3 ساله شد. به گزارش العربیه، پاپ در این سفر گفت: «این هدف بزرگ خیلی سریع نیازمندیافتن راهکاری برای صلح در سوریه و نیز راهکاری قانونی برای [پایان دادن] به بحران فلسطینیان و اسرائیل است.» پاپ آرژانتینی از شنبه سفر 3 روزه خود به خاورمیانه را از امان پایتخت اردن آغاز کرده است. سفر به بیت لحم و دیدار با مقامات کلیسای ارتدوکس شرقی در بیت المقدس نیز در دستور کار این سفر قرار دارد.

تیراندازی در موزه یهودیان در بروکسل

حادثه تیراندازی در موزه یهودیان واقع در بروکسل، پایتخت بلژیک 3 کشته و یک مجروح برجا گذاشت. به گزارش یورو نیوز وزیر کشور بلژیک وقوع حادثه روز شنبه را چنین تشریح کرد: «فرد مورد نظر از یک خودرو بیرون آمد. این خودرو دوبله پارک شده بود. او به درون موزه یهودیان وارد شد؛ جایی که پر بود از گردشگر خارجی و دیگران. او به سرعت شروع به شلیک کردن کرد. او از موزه خارج شد و صحنه را ترک کرد».

فعال حقوق بشر بحرین آزاد شد

نبیل رجب، فعال برجسته حقوق بشر بحرینی بعد از گذشت 2 سال از زندان آزاد شد. به گزارش سایت ارم نیوز، رجب که یکی از شناخته شده ترین فعالان حقوقی در جهان عرب و مدیرعامل مرکز حقوق بشر در بحرین است در اوت 2012 به اتهام مشارکت در اعتراضات عمومی که با هدف تحقق اصلاحات در کشور انجام شد به 3 سال حبس در دادگاه بدوی محکوم شد.

266 مجروح در زلزله ترکیه

در پی وقوع زمین لرزه ای در شمال یونان و غرب ترکیه 266 نفر به دلیل مجروحیت روانه بیمارستان شدند که وضعیت جسمانی یکی از آنان وخیم گزارش شده است. به گزارش آسوشتوپرس مجروحان این حادثه طبیعی به دلیل ترس و هنگام خروج از ساختمان ها دچار آسیب دیدگی شده اند. بزرگی این زمین لرزه 3/6 ریشتر اعلام شده است.