آرشیو شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۲۸
اقتصادی
۴

خبر کوتاه

4 تصمیم مهم دولت برای دخل وخرج بانک ها

تسنیم: جلسه ستاد هماهنگی اقتصاد مقاومتی صبح پنجشنبه به ریاست رییس جمهوری و تعدادی از بانک های دولتی و غیردولتی تشکیل شد که مصوبات مهمی داشت:

1- پیگیری قاطع وصول مطالبات معوق بانک ها بر اساس تقسیم بندی واقع بینانه بدهکاران و توجه به عوامل ارادی و غیرارادی. 2- افزایش سرمایه بانک ها برای حمایت از سرمایه گذاری های زیربنایی. 3- بررسی وضعیت بدهی انباشته دولت و شرکت های دولتی. 4- روش های به کارگیری بهینه منابع بانکی در جهت سیاست های اقتصاد مقاومتی.

سیف: طرح افزایش مطالبات معوق بانک ها در دولت یازدهم سیاسی است

تسنیم: رییس کل بانک مرکزی گفت: طرح مطالبی از قبیل اینکه مطالبات معوق در دولت یازدهم افزایش یافته، نشانه سیاسی شدن مقولاتی کاملاتخصصی است که پرداختن به آنها باید در حیطه افراد کارشناس و متخصص باشد.

معاون زنگنه: برای بنزین، سیاسی کاری می کنند

ایسنا: مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: متاسفانه بسیاری درخصوص موضوع بنزین سیاسی کاری و از رسانه ها به عنوان ابزاری برای رسیدن به مقاصد سیاسی خود استفاده می کنند. عباس کاظمی با اشاره به فضایی که در کشور در زمینه واردات بنزین و آلوده بودن بنزین پتروشیمی ها شکل گرفته، تصریح کرد: «هر عددی در مهندسی ظرف خود را دارد. هیچ کدام از این آمارها غیر از غوغاسازی ژورنالیستی چیز دیگری نیست.»

90 درصد روحانیون مشکل مالی دارند

ایرنا: معاون مسکن و امور اجتماعی مرکز خدمات حوزه علمیه کشور گفت: 90درصد روحانیون مشکل مالی دارند. حجت الاسلام «هادی اکبری» افزود: 90درصد روحانیون فقط به کار تبلیغ، تدریس و تحصیل مشغولند و درآمد آنها که شامل حق طلبگی است در بهترین حالت فقط 600هزارتومان است.

رشد 7/ 0 درصدی تولیدات صنعتی

تسنیم: بانک جهانی از رشد 3/0درصدی تولیدات صنعتی جهان در مارس 2014 خبر داد و اعلام کرد تولیدات صنعتی ایران در همین ماه 7/0درصد رشد داشته است.