آرشیو شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۲۸
اقتصادی
۵

گذر

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی خبر داد:بررسی اعدام مه آفرید و پرونده بابک زنجانی

فارس: عزت الله یوسفیان ملا، عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: موضوع اعدام امیرخسروی در جلسه بعدی ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بررسی و مباحثی در خصوص اقدامات صورت گرفته در ارتباط با پرونده بابک زنجانی نیز در این جلسه مطرح خواهد شد.

مصرف برق ایران 4برابر متوسط جهانی

فارس: مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با بیان اینکه تهران چهارمیلیون مشترک برق دارد که در میان تمام استان ها، رتبه اول را به خود اختصاص داده است، گفت: خاموش کردن یک لامپ در طول یک سال منجر به صرفه جویی 5/2میلیاردکیلووات ساعت برق می شود. سیدمحمد هاشمی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه این هفته تهران با اشاره به اینکه تهران چهارمیلیون مشترک برق دارد، اظهار کرد: تهران با دارابودن 35درصد از تاسیسات زمینی برق کشور در بخش توزیع، 20درصد انرژی کشور را به خود اختصاص داده است. وی ادامه داد: پیک باری مصرفی در تابستان سال گذشته 45هزارمگاوات بود که سه هزارو700مگاوات آن در 17روز مصرف شد. مدیرعامل توزیع برق تهران با بیان اینکه باید قدر نعمت الهی را با صرفه جویی در مصرف برق بدانیم، گفت: متاسفانه میزان مصرف برق در کشور ما نسبت به متوسط جهانی بسیار بالاست و مردم ما چهاربرابر متوسط دنیا برق مصرف می کنند.

احتمال تشکیل «پلیس اقتصادی»

تسنیم: رییس پلیس آگاهی ناجا درخصوص راه اندازی پلیس اقتصادی گفت: چندین بار این موضوع با مسوولان کشوری مطرح شد اما آنان در این باره هیچ نوع اظهارنظر مثبت و منفی نداشتند و ما پیگیر این موضوع در جلسات بعدی شورای امنیت ملی هستیم. سردار بتولی درخصوص راه اندازی پلیس اقتصادی و ضرورت آن، گفت: چندین بار این موضوع با مسوولان کشوری مطرح شد و ما نیز پیگیر آن بودیم، اما آنان در این باره هیچ نوع اظهارنظر مثبت و منفی نداشتند. این مقام ارشد انتظامی تاکید کرد: البته در جلساتی که با مسوولان شورای امنیت کشور خواهیم داشت، بار دیگر این موضوع را مطرح و پیگیری می کنیم.