آرشیو شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۲۸
جامعه
۱۴

خبر

«کرونا» در کرمان یک قربانی گرفت

ایرنا: رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: نخستین فردی که در کرمان به ویروس کرونا مبتلاشده بود، پنجشنبه فوت کرد. «علی اکبر حق دوست» گفت: این بیمار که زنی حدود 53ساله بود، چندروز بستری و بدحال بود که با وجود انجام تمام کارهای مراقبتی در بیمارستان مربوط به این بیماری فوت کرد. وی ادامه داد: سیستم ایمنی این بیمار به علت داشتن بیماری های مزمن در کنار این بیماری، نتوانسته بود با این ویروس مبارزه کند. هم اکنون برای این شرایط با وضعیت جسمی بد دارویی وجود ندارد. وی افزود: همچنین خواهر این بیمار که وی نیز مبتلابه کرونا شده بود و پس از چندروز بستری در بیمارستان، ترخیص شد.

«حفاظت مالی از بیماران نیازمند» از خرداد

ایسنا: معاون درمان وزیر بهداشت ضمن اعلام جزییات سه بسته خدمتی باقیمانده از هشت بسته طرح تحول درمان، از اجرای بسته مربوط به «حفاظت مالی از بیماران خاص، صعب العلاج و نیازمند» در قالب طرح تحول درمان در طول خردادماه خبر داد.

معرفی رییس دانشگاه تهران سه شنبه

مهر: پس از کش و قوس های فراوان برای تعیین ریاست مهم ترین دانشگاه کشور در آخرین اخبار به دست آمده یکی از گزینه های پیشنهادی به وزیر علوم برای ریاست دانشگاه تهران گفت: رییس دانشگاه تهران سه شنبه این هفته معرفی می شود. محمود کمره ای درخصوص زمان انتخاب رییس دانشگاه گفت: به نظر می رسد رییس دانشگاه تهران روز سه شنبه هفته جاری توسط وزیر علوم، تحقیقات و فناوری معرفی می شود.

رایگان بودن سفر شهروندان در صورت خرابی دستگاه کارتخوان

تسنیم: قائم مقام معاون شهردار تهران گفت: چنانچه کارت بلیت های اعتباری به هر دلیلی از جمله خرابی دستگاه کارتخوان در اتوبوس ها عمل نکرد، سفر شهروندان رایگان به حساب خواهد آمد.

اولین گورخر ایرانی متولد شد

واحد مرکزی خبر: اولین کره گورخر ایرانی در سایت تکثیر و پرورش دره باغ شهرستان بوانات استان فارس متولد شد. مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس گفت: پارسال پس از انتقال گورخر از سایت گوراب یزد به دره باغ بوانات، خوشبختانه اولین کره گورخر در این سایت به دنیا آمد و وضعیت عمومی این کره گورخر مساعد گزارش شده است. گورخر ایرانی از نظر ظاهری شباهت زیادی به الاغ دارد ولی قدری از آن بزرگ تر است.