آرشیو یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۷
صفحه آخر
۱۲

با هدف صرفه جویی، زیمنس 11 هزار کارگر خود را اخراج می کند

شرکت آلمانی «زیمنس»، در راستای اجرای سیاست های ریاضتی و با هدف صرفه جویی یک میلیارد یورویی دستکم 11 هزار کارگر خود را اخراج می کند.

منابع خبری در آلمان اعلام کردند، شرکت بزرگ زیمنس آلمان به دلیل مواجه شدن با بحران مالی قصد دارند تا پایان سال 2016 دستکم 11 هزار و 600 پرسنل خود را اخراج کند.

خبرگزاری فارس در این باره به نقل از «خبرگزاری» آلمان نوشت: زیمنس از اجرای این سیاست به دنبال صرفه جویی یک میلیارد یورو است و انتظار می رود به زودی چنین تصمیمی با واکنش اعتراضی اتحادیه های کارگری این کشور مواجه شود.

یکی از مقامات این شرکت چند ملیتی که در مونیخ مستقر است، در این باره گفت: زیمنس برای سوددهی و افزایش توان رقابتی خود به اخراج این نیروها نیاز دارد. وی از دو مرحله ای بودن این اخراج ها خبر داد و افزود در نوبت اول 7600 نفر و در نوبت بعدی 4000 نفر از این شرکت اخراج می شوند.

زیمنس در زمینه های مختلف از جمله سیستم های برق و ارتباطات، سیستم های کنترل الکترونیکی، لوازم برقی خانگی و همچنین تجهیزات پزشکی و تلفن همراه و... فعالیت می کند. آلمان اولین اقتصاد بزرگ اروپا و سومین اقتصاد بزرگ جهان را دارد و این چنین دچار بحران اقتصادی شده است.