آرشیو یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

تیم ملی والیبال با شکست لیگ جهانی را آغاز کرد: تدابیر کواچ برای دیدار دوم ایران با ایتالیا

تیم ملی والیبال ایران در نخستین دیدار خود در رقابت های لیگ جهانی 2014 برابر ایتالیا مغلوب شد.

تیم ملی والیبال ایران نخستین دیدار خود در رقابت های لیگ جهانی 2014 را برابر ایتالیا برگزار کرد؛ این دیدار که از ساعت 23 جمعه شب گذشته در شهر تریسته ایتالیا آغاز شد با نتیجه 3 بر صفر به سود شاگردان بروتو خاتمه پیدا کرد تا تیم ایران با هدایت کواچ در نخستین میدان رسمی بازنده باشد.

ایتالیایی ها که از بازی دوره گذشته در لیگ جهانی مقابل ایران خاطره خوبی نداشتند، برای انتقام گیری و جبران نتیجه وارد میدان شدند و به هدف خود هم رسیدند. شاگردان کواچ در این مسابقه که ایرانی های زیادی از تیم ملی حمایت می کردند ست های اول تا سوم را به ترتیب با نتایج 25 بر 19، 25 بر 22 و 25 بر 23 به لاجوردی پوشان واگذار کردند تا جمع امتیازهای ایتالیایی ها در مجموع 3 بازی به عدد 9 برسد و صدرنشین گروه نخست بمانند. ایتالیایی ها پیش از این در دو مسابقه قبلی خود در هفته اول برابر برزیل پیروز شده بودند و با 6 امتیاز در صدرجدول گروه نخست قرار داشتند.

اسلوبودان کواچ سرمربی تیم ملی والیبال ایران پس از شکست برابر ایتالیا در نشست خبری اظهار داشت: در این بازی هم سطح ایتالیا بازی کردیم، اما آنها فقط در زدن سرویس از ما بهتر بودند و پیروز شدند. بازی سختی داشتیم چون همانطور که قبلاهم گفته بودم در مقابل تیم هایی که سرویس های قدرتمند می زنند مشکل داریم. بازی بسیار خوبی ارائه کردیم اما مشکل دریافت و سرویس های بد ما باعث شد به پیروزی نرسیم.سرمربی والیبال ایران ادامه داد: در این مسابقه سرویس های موجی که از بازیکنان انتظار داشتم را ندیدم و بدون سرویس بازی کردیم. باید روی این مشکل مطالعه کنیم و آن را حل کنیم. ضمن اینکه از توپ های بلند نیز خوب استفاده نکردیم و باید برای حمله در مواقعی که دریافت خوبی صورت نمی گیرد بیشتر کار کنیم. وی گفت: در حمله مشکلی نداریم اما چند امتیازی که با اشتباه سرویس از دست می دهیم نتیجه بازی را به ضرر ما رقم می زند. باید برای مسابقه روز یکشنبه این مشکلات را حل کنیم تا این بار این تیم را شکست دهیم. دیدار دوم ایتالیا و ایران ساعت 22:30 امشب در شهر ورونا برگزار خواهد شد.