آرشیو یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

رئیس سازمان چای: امسال خرید چای آزاد از سوی کارخانه داران انجام نمی شود

رئیس سازمان چای ایران با بیان اینکه پرونده چای سنواتی باید امسال بسته شود، گفت: چای سنواتی بدبینی مردم را نسبت به چای مرغوب تولید داخلی بیشتر می کند.

علی محرر در گفت وگو با خبرنگار مهر افزود: امسال دولت برای بهزراعی و احیای باغ های چای 60 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده است. وی همچنین اظهار داشت: از مجموع 100 میلیارد تومان اعتباری که دولت امسال به سازمان چای به منظور خرید برگ سبز چای اختصاص داده تاکنون 10میلیارد تومان از این اعتبار وصول شده است.

رئیس سازمان چای کشور گفت: کشاورزان چایکاری که باغ های خود را کف بر و کمر هرس کرده اند می توانند برای دریافت وام بهزراعی به ادارات چای مراجعه کنند.

وی تاکید کرد: وام بهزراعی باغ های چای به صورت مساعده به چایکاران پرداخت و اقساط این وام به صورت سیستمی در زمان تحویل برگ سبز چای از کشاورز دریافت می شود. محرر در ادامه با بیان اینکه اغلب کشاورزان به سیستم بانکی بدهکار هستند، گفت: پرداخت مساعده به کشاورزان ضریب رضایت مندی و امیدآفرینی آنان را افزایش می دهد. وی از تربیت 400 ناظر برای خرید برگ سبز چای خبر داد و افزود: سازمان چای کشور به دنبال ارتقای کیفیت محصول چای است. رئیس سازمان چای کشور با یادآوری اینکه امسال برخلاف سال گذشته خرید چای آزاد از سوی کارخانه داران انجام نخواهد شد، بر لزوم صادرات چای سنواتی تاکید کرد و گفت: از مجموع 52 هزار تن چای سنواتی تعاون روستایی 20 هزار تن تاکنون صادر شده است.

رئیس سازمان چای کشور همچنین به موضوع فرآوری چای در کشور اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر چای سبز، چای سفید، کلوچه چای، چای اولونگ، پودر چای و غیره در کشور تولید می شود.