آرشیو یکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۸۷
ورزشی - اخبار کشور
۹

معاون رئیس جمهور: بورس ایده هفته آینده راه اندازی می شود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در رشت از افتتاح بورس ایده در هفته آینده خبر داد و گفت: جا انداختن شرکت های دانش بنیان در بازارهای وارداتی و گرفتن این بازارها از مهمترین دغدغه های ما است.

به گزارش خبرگزاری ها از رشت، سورنا ستاری در جمع شرکت های دانش بنیان در پارک علم و فناوری گیلان از پرداخت وام کم بهره 300 میلیون تومانی به شرکت های دانش بنیان خبر داد.

وی معافیت شرکت های دانش بنیان از مالیات گمرکی را از اقدام های مهم دانست و با اشاره به حمایت از شرکت های دانش بنیان، نقش این شرکت در ایجاد اشتغال برای دانشجویان را موثر دانست و گفت: شناسایی شرکت های دانش بنیان و شکوفایی صندوق های نوآوری برای پرداخت وام به شرکت های دانش بنیان از جمله برنامه های امسال معاونت فناوری ریاست جمهوری است. وی از پرداخت وام های کم بهره با چک و سفته تا سقف 300 میلیون تومان به شرکت های دانش بنیان خبر داد و گفت: اگر دانشجویان در منازل خود شرکت بزنند حداقل تا 15 سال از پرداخت مالیات معاف می شوند. ستاری یکی از ضعف های استان گیلان را نداشتن صندوق نوآوری و شکوفایی اعلام کرد و از نمایندگان گیلان در مجلس خواست تا با پیگیری در مجلس صندوق نوآوری و شکوفایی را در این استان راه اندازی کنند.وی با اشاره به این که برای تحقق طرح های نوآوری درخواست وام های کم بهره برای تولید از طریق این صندوق ها امکان پذیر است، بر تسریع در ثبت شرکت های دانش بنیان در سامانه تاکید کرد و گفت: این امر به منظور حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت می گیرد.