آرشیو سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۳۱
روزنامه فردا
۱۶

خبر فردا- فرداگذرانی

شهرداری هم می خواهد فرهنگسرای امام را در کنار حسینیه جماران شماره2 برپا کند. قرار است این فرهنگسرا محلی برای معرفی حضرت امام(ره) و فضایی برای تبادل افکار و آرای اندیشمندان در حوزه های ولایت فقیه، امام(ره) و مقام معظم رهبری باشد.

هر سال روز پنجم ژوئن مقارن با 15خرداد در سراسر جهان با عنوان روز جهانی محیط زیست گرامی داشته می شود. تاریخچه روز جهانی محیط زیست به سال1972 برمی گردد. کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد نیز در این راستا علاوه بر عضویت در باشگاه اطلاعات سبز در جهت اشاعه اطلاعات محیط زیستی در جامعه، گام های جدی در جهت رفتن به سمت کتابخانه سبز، با کمک متخصصان دانشکده مهندسی انرژی، دانشگاه صنعتی شریف برداشته و توانسته است اقدامات مفیدی انجام دهد. کتابخانه در این حوزه موضوعی بالغ بر 250عنوان منبع دارد که تعداد 50عنوان از این مجموعه را در روزهای هفدهم تا بیست و یکم خرداد جهت بازدید عموم علاقه مندان به نمایش می گذارد.

بسیاری از نهادها و انجمن ها و ادارات برای برگزاری مراسم هایی مناسب و درخور شان و منزلت دو روز مهم تاریخی 14 و 15 خرداد خود را آماده می کنند. برای رفت وآمد مردم نیز امکانات ویژه ای همچون وای فای در نظر گرفته شده است. قرار است تمامی خطوط مترو در روز چهاردهم خردادماه رایگان باشد و از ساعت 22:30، 13خرداد تا 5:30 بامداد نیز از حرم مقدس عبدالعظیم حسنی تا حرم مطهر امام خمینی(ره) سرویس دهی انجام شود و تعداد زیادی ون رایگان نیز در نظر گرفته شده است. ایستگاه های صلواتی، پارکینگ های وسیع برای اتوبوس ها و انتشار بیش از 40هزار پوستر برای راهنمایی مراجعان، از جمله کارهای اجرایی انجام شده است.

فیلم سینمایی «پنجاه قدم آخر» کیومرث پوراحمد از 15خرداد ساعت 18 در سینماها با سرگروهی سینما فرهنگ اکران می شود.

دبیرخانه لاک پشت پرنده که طی دوسال گذشته به انتخاب فهرست هایی از برترین کتاب های حوزه کودک و نوجوان اقدام کرده است، نهمین فهرست خود را 21 خرداد اعلام می کند.