آرشیو چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۴۲
اقتصادی
۵

خبر

معاون وزیر نیرو مجوز قطع آب مشترکین پرمصرف را می گیریم

ایسنا: معاون وزیر نیرو در امور آب از اخذ مجوز قطع آب مشترکین پر مصرف تا پایان سال خبر داد و گفت: آب مشترکینی که بی توجهی، افراط و اسراف می کنند به گونه ای که باعث سلب آسایش مردم می شود باید قطع شود. رحیم میدانی در واکنش به این موضوع که هر کس که پول داشته باشد مدعی است پول را می دهد به همین دلیل بیشتر مصرف می کند، گفت: پول برای ما آب نمی شود، مردم آب می خواهند. بنابراین درخواست اخذ مجوز برای قطع آب مشترکینی که بی رویه از آب استفاده می کنند، کرده ایم. او با اشاره به اینکه قیمت آب تا یک حدی بازدارنده است، گفت: قیمت های کنونی عامل بازدارندگی نیستند.

رواج دستفروشی بنزین در پایتخت

ایسنا: در حاشیه بزرگراه های پایتخت و حتی نزدیکی جایگاه های سوخت، بنزین به طور غیرقانونی توسط دستفروشان در شرایطی با قیمت لیتری هزارتومان به بالاعرضه می شود که بسیاری از رانندگان با هدف معطل نشدن در صف های طولانی جایگاه ها از این شیوه عرضه بنزین استقبال می کنند. فروش بنزین به صورت غیرقانونی در شرایطی با کارت های سوخت خودروهای اسقاطی و مفقودشده، وانت بارها و موتوسیکلت ها انجام می شود که در برخی موارد تفاوتی بین قیمت دستفروشان با قیمت بنزین آزاد وجود ندارد! آنطور که معاون ستاد مدیریت حمل ونقل سوخت کشور عنوان کرده، کارت های سوخت ابطال شده مربوط به انواع وسایط نقلیه، خودروهای فرسوده، موتوسیکلت های فرسوده یا فاقد پلاک ملی و خودروهای فاقد هویت بوده است تا از این محل روزانه شش میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین صورت بگیرد.

آغاز درج قیمت روی تخم مرغ ها

ایسنا: دبیر انجمن صنفی تخم مرغ شناسنامه دار ایران از اجرایی شدن مجدد طرح درج قیمت روی تخم مرغ خبر داد و گفت: سال گذشته به علت ناهماهنگی بین سازمان ها این طرح اجرا نشد که امسال به صورت فراگیر از چندی پیش با هدف کنترل نوسان قیمت تخم مرغ آغاز شده است. فرزاد طلاکش قیمت هر دانه تخم مرغ را 320 تومان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر 30درصد از تخم مرغ های فله ای شناسنامه دار و پرینتی هستند و هشت درصد از تخم مرغ های بسته بندی دارای شناسنامه هستند.