آرشیو شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۶۷۴
صفحه آخر
۲۴

پول سازی مهم تر از فرهنگ سازی!

یک کارشناس فرهنگی با انتقاد از تبلیغات بی رویه در تلویزیون گفت: قرار گرفتن رسانه در اختیار سیستم های تبلیغاتی باعث می شود مرجعیت خود را از دست بدهد و به نهادی تبدیل شود که بیشتر به دنبال پولسازی است تا فرهنگسازی.

محمدحسین نیرومند در گفت و گو با مهر در آسیب شناسی خود از حجم فعلی تبلیغات تلویزیونی و این که این حجم از تبلیغات چگونه ایجاد شده است، گفت: یکی از آفات بزرگ شدن بی دلیل صداوسیما خود را اینجا نشان می دهد. صداوسیما سیستم های بروکراتیک زیادی برای خود ساخته و برای پرداخت هزینه این نیروی انسانی باید عمده بودجه خود را صرف کند.

وی ادامه داد: زمانی که صداوسیما با مشکل برای پرداخت حقوق رو به رو می شود، تبلیغات بی رویه ای را به کار می گیرد که هدفش درآمدزایی برای بسیاری از این برنامه ها و شبکه هایی است که بی مورد شکل گرفته اند. اینها از بزرگ شدن بی دلیل سازمان صداوسیماست که باعث شده فرهنگ کشور را تحت تاثیر قرار دهد و ما از فرهنگ کشور در این راستا هزینه کنیم.

این کارشناس فرهنگی بودجه دولتی صداوسیما برای تولید برنامه ها را کافی دانست و بیان کرد: بودجه دریافتی صداوسیما جوابگوی نیازهای سازمان است اما چون این سازمان با یک اشکال ساختاری روبه رو است نمی تواند از بودجه خود به شکل صحیح استفاده کند و البته این آفت عمده سازمان ها و نهادهای فرهنگی ماست که بودجه تولید صرف پرداخت هزینه های جاری سازمان می شود. زمانی که مدیریت ها عوض می شود و هر مدیری نیروهای خود را بر سر کار می آورد تغییرات مدیریتی مشکلات زیادی بوجود می آورد.