آرشیو یکشنبه ۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۰۳
اقتصادی
۴

معاون وزیر راه اعلام کرد: رایزنی ایران و کره جنوبی برای انتقال فناوری قطارهای سریع السیر فرانسوی

مدیرعامل شرکت ساخت با اشاره به سفر به کره جنوبی گفت: با یکی از شرکت های کره ای که توانایی طراحی و ساخت قطار پرسرعت را دارد مذاکراتی در رابطه با ساخت و انتقال فناوری انجام شد.

علی نورزاد با اشاره به لزوم توجه به اقتصاد دانش و بنیان و فناوری روز در توسعه زیرساخت های حمل ونقل، اظهار داشت: با توجه به اهمیت تطابق زیرساخت های حمل ونقل کشور با فناوری روز جهانی و در دست اجرا بودن قطار سریع السیر قم-اصفهان، جهت ساخت و توسعه قطارهای پرسرعت در کشور از شرکت های کره ای فعال در این زمینه بازدید به عمل آمد و مذاکراتی با این شرکت ها در خصوص انتقال تجربه و فناوری به ایران صورت گرفت.

وی افزود: با یکی از شرکت های مطرح کره ای که توانایی طراحی و ساخت قطار پرسرعت با سرعت 470 کیلومتر بر ساعت را دارد مذاکراتی در رابطه با همکاری در طراحی، ساخت و انتقال فناوری قطاری مشابه به قطار KTX انجام شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: قطار پرسرعت KTX ساخت شرکت TGV فرانسه و از نوع قطار مفصلی و دوسر لکوموتیو است که سرعت حرکت آن در طول مسیر حدود 300 کیلومتر بر ساعت است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه یادآور شد: بر اساس سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری باید به نوآوری ها توجه شود و اقتصاد دانش بنیان پیشتاز باشد، بر همین اساس تلاش شده تا در طرح های مطالعاتی با استفاده از فن آوری های نوین در احداث زیرساخت های حمل و نقل بازنگری صورت گیرد تا پروژه ها با تکنولوژی های روز و بر اساس استاندارهای جهانی به اجرا درآیند.

وی ادامه داد: در همین راستا در توسعه خطوط ریلی ساخت راه آهن سریع السیر مطابق با استانداردهای روز در دستور کار قرار گرفته که این امر هم اکنون در دست بررسی و مطالعه نهایی برای عملیاتی کردن آن است.