آرشیو دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۰۴
صفحه آخر
۲۰
اتفاق روز

64 سال؛ بیشترین اختلاف سنی بین کنکوری های امسال

امین جلالوند

سال گذشته رکورد پیرترین کنکوری به مردی هفتادوشش ساله از شهر آستانه اشرفیه رسید، اما امسال انگار این رکورد کمی بهتر از سال قبل شده و بر اساس آمارهای سازمان سنجش، مسن ترین کنکوری امسال، ابوتراب صالحی هفتادونه ساله از شهر کبودرآهنگ است.

جالب اینجاست که جوان ترین داوطلب کنکور امسال 15 سال سن دارد و با این حساب می توانیم بگوییم که جوان ترین و پیرترین کنکوری امسال، 64 سال با یکدیگر اختلاف سنی دارند. جالب تر آن که هر دوی این داوطلبان هم امسال با یکدیگر رقیب هستند و هر دو در کنکور گروه علوم تجربی شرکت کرده اند.

مهرداد سعیدی، جوان ترین کنکوری امسال به فارس توضیح داده است که کلاس های سوم دبستان، دوم راهنمایی و دوم دبیرستان را به صورت جهشی خوانده و هم اکنون سه سال تحصیلی از هم سن و سال هایم پیش است.

مهرداد گفته در کنکور 93 برای رتبه زیر 500 برنامه ریزی کرده است. این داوطلب نوجوان دوست دارد که در رشته پزشکی قبول شود و ابراز امیدواری کرده است که با توکل به خدا، خوب درس خواندن و کنترل استرس، بتواند به این موفقیت نایل شود. برادر مهرداد هم دست کمی از خودش ندارد و مهران سعیدی نیز با شانزده سال سن، در کنکور امسال شرکت می کند. جوان ترین کنکوری امسال می گوید: خانواده ام جو آرامی را فراهم کرده اند تا من و برادرم شرایط مساعدی را برای این آزمون داشته باشیم.

پیرمردی هفتادوهفت ساله و نوجوان چهارده ساله در کنکور 91، پنج داوطلب هشتادوهشت ساله و 20 کنکوری ده ساله در کنکور 90، پیرمرد هشتادونه ساله و دختر یازده ساله در کنکور 89، خانمی هفتادوچهار ساله و 22 نوجوان سیزده ساله در کنکور 88، به عنوان مسن ترین و جوان ترین داوطلبان کنکور در طی سال های اخیر شناخته شده اند.