آرشیو دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۰۴
جامعه
۱۷

اعتیاد، هر ساعت جان 3 ایرانی را می گیرد

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: بر اساس آمار هر سه ساعت یک معتاد در ایران به علت آثار سوءمصرف مواد مخدر، جان خود را از دست می دهد.

به گزارش فارس، علیرضا جزینی با بیان این که تاکنون یک میلیون و 350 هزار معتاد در کشور شناسایی شده که نیمی از آنها در چرخه درمان قرار دارند، افزود: از مجموع معتادان 91 درصد مرد و 9 درصد زن هستند که البته در سال های اخیر تعداد زنان معتاد افزایش داشته و دو برابر رشد کرده است.

به گفته وی، اعتیاد نقش مهمی در مرگ و میر مادران دارد، از این رو آگاه سازی خانواده ها نسبت به اثرات استفاده از مواد مخدر ضرورت دارد.

جزینی با تاکید بر این که مشارکت اجتماعی برای پیشگیری و مقابله با اعتیاد، از رویکردهای ستاد مبارزه با مواد مخدر است، تصریح کرد: هم اکنون با افزایش سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری اعتیاد مواجه هستیم، به گونه ای که در سال گذشته 1853 مرکز از سوی سازمان های مردم نهاد در حوزه پیشگیری و درمان اعتیاد ایجاد شد. وی یکی از مهم ترین مسائل پس از ترک اعتیاد و درمان معتادان را فراهم کردن ساز و کار لازم برای اشتغال آنها دانست و گفت: سال گذشته 22 میلیارد تومان برای اشتغال پاک شدگان از اعتیاد پیش بینی شد که امیدواریم با توجهی که دولت به موضوع اشتغال معتادان بهبودیافته دارد، شمار معتادان در کشور کاهش یابد.