آرشیو دوشنبه ۲ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۰۴
حوادث
۱۹

افزایش آمار سرقت در کشور

جرایم خرد مجرمان به طور دقیق ثبت نمی شود و این موضوع مدینه فاضله ای برای این مجرمان ایجاد کرده است و از طرف دیگر بسیاری از مردم در مورد جرایم خرد شکایت نمی کنند.

به گزارش واحد مرکزی خبر، رئیس پلیس آگاهی ناجا در همایش سراسری گسترش همکاری های آموزشی سازمان بازرسی کل کشور با دستگاه های اجرایی افزود: امروز تولید امنیت نیازمند کاری دسته جمعی است.

سردار سیدحسن بتولی با اشاره به این که در بخش سرقت از سال 83 تا 92 روندی رو به افزایش داشته ایم، گفت: در سال 91، 2171 نفر در زمینه سرقت از منازل دستگیر شدند که 1109 نفر از آنان بدون رفتن به زندان آزاد شده اند.

بتولی افزود: در همین مدت در بحث سرقت به عنف نیز 1337 نفر دستگیر شدند که با آزادی 1064 نفر از این افراد بدون این که زندان بروند، مواجه بودیم.

وی با اشاره به این که وحشت مجرمان از نیروی انتظامی و محاکم قضایی کاهش یافته است، گفت: متاسفانه جامعه سالم ما نیز تحت تاثیر جامعه ناسالم عقب نشینی می کند و چیزهایی که در جامعه ما تا چند سال پیش عرف و هنجار نبود، اکنون عرف و هنجار شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا افزود: دانشگاه های ما در بحث جامعه شناسی باید فعال تر عمل کند، البته جامعه ما جزو امن ترین جوامع جهان است، اما آنچه می بینیم مطلوب جامعه اسلامی نیست.