آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۵۵
سیاست
۳

الو شرق

88640260

sharghline@sharghdaily.ir پیامک: 30004699

• چرا درخصوص اینکه حقوق کارکنان در بعضی از ادارات همانند اداره آب و برق، مخابرات، تامین اجتماعی، فنی و حرفه ای و گاز و نفت، دارایی حقوقشان بالای دومیلیون است و در بعضی ادارات همچون اداره کار و بهزیستی و آموزش وپرورش حداقل نظام هماهنگ بوده و با 10سال کارکرد هنوز به یک میلیون تومان نمی رسد رسیدگی نمی کنند و از همه مظلوم تر کارمندان وزارتخانه های خدماتی مثل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و آموزش وپرورش هستند. لطفا یک گزارش در این زمینه تهیه کنید.

• می خواستم از طریق روزنامه «شرق» به استحضار وزیر محترم آموزش وپرورش برسانم که با توجه به فراخوان های متعدد اداره کل آموزش وپرورش هرمزگان جهت جذب و به کارگیری نیروی انسانی در آموزش وپرورش، متاسفانه قریب به 30نفر از جوانان شهرستان بندرعباس (بخش رضوان و فین)، به عنوان سرایدار، راننده و آشپز جذب آموزش وپرورش قشم شده اند. با توجه به اینکه جوانان جویای کار فراوانی در جزیره قشم جهت این کارها وجود دارند، متاسفانه از بومیان جزیره جهت این کارها استقبال نمی شود.

جوانی از جزیره

• دولت و مسوولان محترم برای آنکه بودجه کشور در زمینه تخصیص حمایت های غذایی (جایگزین سبدکالا) و یارانه های نقدی را در راه صحیح، عادلانه و بحق توزیع و مصرف کنند، ایجاب می کند در فراخوان ثبت نام این دفعه فقط افراد ضعیف و نیازمند را بپذیرند و پس از آن تحقیق وتفحص های کافی در این موارد را انجام دهند.

• از شهرداری ماهشهر تقاضا داریم جوی آب حدفاصل پل خور تا اداره پست را که دومتر عمق داشته و هرازگاهی متاسفانه شاهد حادثه برای شهروندان هستیم، سرپوشیده کنند. کل فضای مورد بحث کمتر از 20مترمربع و هزینه آن در قبال جان انسان ها ناچیز است.

با تشکر کسبه محل

• از وزیر محترم بهداشت خواهشمندم در تصمیم شورایعالی تخصصی مبنی بر داشتن اجباری مدرک زبان، با نمره مشروط یا قبولی برای شرکت در آزمون دکترای تخصصی رشته های علوم پایه پزشکی که کنکور آن آبان هر سال برگزار می شود تجدیدنظر فرمایند و به صرف نداشتن مدرک موردنظر داوطلب را از امتحان محروم نکنند. چطور توانمندی های علمی فرد قبل از این که از نظر علمی ارزیابی شود باید با مدرک زبان سنجیده شود.