آرشیو پنجشنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۱۳
بازار
۱۰

شنا می روید، لوازمش را خریده اید؟

به یاد داریم آب بازی های دوران کودکی در حیاط منزل مادربزرگمان را، خاطره ای که گرمای تابستان امسال دوباره آن را برایمان زنده کرده است.

دریغ از این که هم آب کمیاب شده و هم خانه هایمان آب رفته است، اما هرگز نمی توان از لذت آب بازی یا همان آبتنی خودمانی گذشت. پس هر طور شده، امسال نیز باید تنی به آب بزنیم.

جای تردید نیست با صنعتی شدن زندگی و رونق آپارتمان نشینی، در بیشتر خانه ها جایی برای آن حوض های به یادماندنی خانه پدربزرگ و مادربزرگان نیست، بنابراین هرچند سواحل جنوبی و شمالی کشورمان همواره یکی از مقاصد اصلی سفرهای تابستانی است، اما سرانجام برای لذت بردن همیشگی از آبتنی امروزه باید سراغ استخرهای خصوصی و عمومی سطح شهر برویم. حالااگر از هزینه بلیت بگذریم، پرسش اصلی این است که خرید برخی وسایل آبتنی امسال چقدر برایمان هزینه خواهد داشت.

به هر حال اگر برای آبتنی استخری را انتخاب کرده یا بار سفر بسته باشیم؛ هدف یکی است؛ شنا، اما این تجربه هم هزینه دارد که باید از کم و کیف آن آگاه باشیم تا مبادا بی گدار به آب زده باشیم. در نهایت نیازمند لوازمی اضافه برای شنا هستیم؛ لوازمی چون عینک، دماغ گیر یا حتی تخته شنا که تنوع برندهایشان و البته رنگارنگی بازارشان باعث سردرگمی ما می شود و گاهی حاصلی جز انتخاب اشتباه ندارد.

این در حالی است که یک قانون طلایی میان همه آنها مشترک است، آن هم کیفیت و استانداردهای اولیه؛ مواردی که باید برای تهیه هر یک از این لوازم در صورت نیاز کاملابه آنها توجه داشته باشیم چون در غیر این صورت کاری بجز اضافه خرج کردن انجام نداده ایم.

البته لازم به یادآوری است که استفاده از برخی لوازم شنا در میان علاقه مندان این ورزش پرنشاط بخصوص در تابستان ها به نوعی چشم و هم چشمی تبدیل شده، به طوری که گروهی از شناگران تابستانی با خرید لوازم غیرضروری برای آبتنی یا شنا صرفا به حساب بانکی خودشان خیانت کرده اند، چون همه لوازم شنا جزو ملزومات اصلی آبتنی نیستند و می توان برای شنا به لوازم اصلی اکتفا کرد.