آرشیو شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۳، شماره ۳۲۳۹
استان ها
۱۸

کوتاه

برپایی نمایشگاه ساختمان و انرژی ایران در افغانستان

دنیای اقتصاد، مشهد: مدیر برگزاری نمایشگاه های اختصاصی ایران در افغانستان با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی ساختمان و انرژی جمهوری اسلامی ایران در هرات افغانستان با اشاره به نقش آفرینی و توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی ایران به افغانستان گفت:

محیط افغانستان محیطی آشنا برای مهندسان و متخصصان ایرانی است و مزیت ژئوپلیتیک دو کشور با توسعه بسترهای صادراتی کشور می تواند به ما در افزایش کارآیی صادرات فنی و مهندسی کمک کند.

علی خاکسار اظهار کرد: نمایشگاه تخصصی ایران در هرات افغانستان از تاریخ 29 مهرماه تا 3 آبان ماه در شهر هرات باستان و در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی برگزار می شود.

خاکسار گفت: بنا به دستور رئیس جمهوری باید صنعت درجه یک ایرانی وارد افغانستان شود و زمینه های حضور سرمایه گذاران افغان در ایران و همچنین صاحبان صنایع معتبر ایرانی در افغانستان فراهم شود.

تامین 20 هزار سبد غذایی در هرمزگان طی ماه رمضان

دنیای اقتصاد، بندرعباس، جمیله دبیری نیا: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان هرمزگان اظهار کرد: در ماه رمضان سال جاری تامین 20 هزار سبد غذایی به ارزش یک میلیون ریال را در دستور کار کمیته داریم. مرتضی موصلی از نصب صندوق های الکترونیکی صدقه در بندرعباس خبر داد و گفت: میانگین درآمد صندوق های صدقات شهرستان بندرعباس در هر ماه یک میلیارد و 700 میلیون ریال است. موصلی ضمن اشاره به اینکه 162 هزار خیر و نیکوکار استان به طور مستمر با کمیته امداد در زمینه کاهش فقر در جامعه همکاری دارند، بیان کرد: از این تعداد، 15 هزار نفر را افراد حامی ایتام، 131 هزار نفر مشترکان صندوق های صدقات، 70 نفر وکیل نیکوکار، یک هزار راننده نیکوکار، پزشکان نیکوکار و... تشکیل می دهند.

خط کشی راه های قزوین 140 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

دنیای اقتصاد، قزوین، مهرداد نوری: مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: با اختصاص 140 میلیارد ریال اعتبار تمامی طول راه های استان خط کشی می شوند.

جواد حق لطفی اظهار کرد: استان قزوین به عنوان کریدور ارتباطی مرکز به شمال غرب کشور دارای قریب به 12 هزار کیلومتر راه آسفالته از انواع راه های آزادراه و بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی است. وی افزود: از این رو برای تکمیل خط کشی در تمامی طول راه های موجود در استان نیازمند اعتبار 140 میلیارد ریالی هستیم.